Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SBF söker filmare och musik till SWT

• SBF söker filmare och musik till SWT

Publicerad av swe-16 på 8 mars, 2001 vid 13:27

Aloha!
    Svenska Brädseglarförbundet avser att tillsammans med Calle Nyberg (Sand mellan tårna, Home and Away, Down the Line mm) filma Swedish Windsurfing Tour 2001 (både Formula och Wave/Freestyle)och behöver nu frivilliga som kan tänka sig att filma på våra tävlingar eftersom Calle inte har möjlighet att vara med på alla deltävlingar. Har ni dessutom egna MiniDV-kameror underlättar det avsevärt. Det behöver givetvis inte vara så att en och samma person filmar alla tävlingar utan snarare så att man filmar de tävlingar som ligger nära till hands (kolla in http://www.bradseglarforbundet.com). Anmäl intresse till mig snarast möjligt eftersom Calle kommer ha en liten introduktion om filmtips när det gäller vindsurfing och den vill vi köra i så god tid som möjligt innan säsongen drar igång. Vi avser ha minst två kameror rullande per tävling.

För att slippa en massa STIM-kostnader behöver vi också få in så mycket CD-material från band runt om i Sverige (och utomlands för den delen) som bara är möjligt. Betalningen är att vi distribuerar deras musik gratis mot att vi får klippa in musiken i videon. Musiken skickas lämpligen hem till mig på adress:
    Per Svanberg
    Råstavägen 1, 3tr
    169 54 SOLNA

SBF har precis börjat kontakta TV-kanaler som kan vara intresserade av att sända detta material. Har du kontakter inom media? Tveka inte att höra av dig till mig.

Och för er övriga som inte tänker stå bakom kameran…hög tid att börja deffa ;-)!!!

Surf on!

Per Svanberg
    Ordförande Svenska Brädseglarförbundet
    http://www.bradseglarforbundet.com
    per.svanberg@se.arthurandersen.com

anonym-anvandare svarade 23 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2001 vid 14:49

Gott initiativ!
    Precis vad sporten behöver…synas mera.

Heja Svenska Brädseglarförbundet
    Ni rockar!!

• voodoo

Medlem
    8 mars, 2001 vid 15:39

Och heja Calle.. DU rockar !!

vooodo wink.gif

• dr-masse

Medlem
    8 mars, 2001 vid 18:57

Suveränt initiativ!

Snart ramlar det in lite slantar från Masse på SBFs konto… Efter femton år i sporten… Hå, hå, ja, ja…

Surfa På!

• anonym-anvandare

Medlem
    8 mars, 2001 vid 19:03

När kommer inbetalningskorten för 2001 då? För de som redan är medlemmar som innan då =)

• watertouch

Medlem
    8 mars, 2001 vid 19:29

Skulle vara kul om resultatet fanns tillgängligt på SBF:s hemsida sen, så att vanligt folk kan kolla vad vindurfing innebär nuförtiden.
    Många kanske provade på att surfa på 80-talet och har inte testat sen dess. Det har ju hänt en del sen dess…
    Själv fick jag en chock när jag började förra året och seglet såg ut som en flygplansvinge (även utan vind) och inte ett trekantigt lakan som det gjorde sist jag surfade.

• swe-16

Medlem
    9 mars, 2001 vid 08:23

Vi håller som bäst på att färdigställa brädseglarhanboken 2001. Det återstår lite tid innan all information om årets alla tävlingar är helt spikad (boende och sånt). Inbetalningskortet kommer vara bifogat i detta utskick.

Den som väntar på något gott…

/Per

• anonym-anvandare

Medlem
    10 mars, 2001 vid 15:17

Kan man montera in en digikamera i en plastburk å fästa på axeln eller finns det smidigare alternativ?

• anonym-anvandare

Medlem
    12 mars, 2001 vid 08:59

Det jag har sett är anordningar monterade på en hjälm

• jacob-holmqvist

Medlem
    12 mars, 2001 vid 09:49

Man kan bygga in kameran i vattentät låda och sätta fast den i masten med stora slangklämmor. Detta kräver dock att man skär små hål i mastfickan. Dessutom bör man ha ganska kraftig vidvinkel, annars måste kameran sättas högt upp på masten, vilket gör att riggen känns tung.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 mars, 2001 vid 08:20

Har du testat detta någon gång?

• anonym-anvandare

Medlem
    17 mars, 2001 vid 10:46

Ung när tror du att den kommer ut?

• jacob-holmqvist

Medlem
    18 mars, 2001 vid 17:29

Nä, men jag började bygga en. Detta efter en artikel i Boards, på den tiden när jag gick i högstadiet och hade träslöjd. Fick inte tag på packningar, sen slutade jag nian och då glömdes det bort.
    Ett annat alternativ är Ewa-Marines undervattenshus, finns till allt i kameraväg (http://www.ewa-marine.de).

• janne

Medlem
    18 mars, 2001 vid 20:06

Hejsan…
    vilken sorts musik är ni ute efter??
    mina polare har ett skit grymt band, dem heter Delve och dem spelar heavy metal..
    är det av intresse så kan jag kolla med dem om dem är sugna…

ha det

Janne

• anonym-anvandare

Medlem
    18 mars, 2001 vid 20:36

Jag fick precis min nya 3-chippare och Ewa hade ju ett undervattenshus till den.
    och till råga på allt en svensk generalagent.

Det ska bli verkligt kul att jämföra denna halvproffskamera som boardvideo med
    min tidigare tidigare Canon Hi8 med Canon undervattenshus. Man misstänker ett
    grymt lyft i bildkvalitet men redan en ordinär Hi8 ger grymt häftiga bilder om man
    gör rätt. Men det är en del trixande faktiskt bla bör man snedvinkla boardvideon
    något för bästa känsla.

Har man tur kommer det att bli grymt häftiga boardsvideos och Riddarfjärden och
    div. spektakulära “hamnstäder långt borta” är redan “inbokade” under 2001.
    Mvh / Bosse

• swe-16

Medlem
    18 mars, 2001 vid 21:10

Allt är av intresse!!!
    mvh

Per

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SBF söker filmare och musik till SWT

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.