Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Schakel
-
Schakel
Publicerad av anonym-anvandare på 6 augusti, 2003 vid 09:32Hello,
är det någon som möjligtvis har en bra bild på sin wichard schakel och hur den är infäst i sele och framförallt hur leashen sitter fast. Har en dålig lösning där leashen snurrar upp sig efter efter alla snurr försök.Skulle uppskatta detta, vet att det varit diskussioner kring detta tidigare.
Ses på MegaMax
s
kitelife svarade 21 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Hej
Sök på tråden
Tips på ”schackel” med bra release
där en vänlig själ har lagt in fina bilder.
J-O -
och så här fäster du den i kroken, fast det är inte riktigt bra lite mekkigt att få på ibland…
-
hallå pontus! grym bräda förresten! nästa gång du är i habo skulle du kanske kunna visa din lösning för mig?
have it // Johan -
HEj! Vill bara göra all uppmärksamma på att ett wichard schackel kräver en ganska så grov dimension på ringen som man fäster i schacklet, annars så löser inte schacklet ut ordentligt vilket kan leda till ja ni vet vad… testa ALLTID ditt hemma byggda system flera gånger innan du börjar rippa. Var speciellt försiktig i byig pålandsvind, det är Helt livsfarligt att köra i sådana förhållanden om man inte är bombsäker på att releasen funkar. Kolla också att schacklet är av rätt typ och inte kärvar… det gjorde mitt och jag är förnärvarande inte kite kapabel… Bör kanske tilläggas att jag kitat en hel del och räknar mig som medelgod åkare, (hoppar osv) Lycka till alla mvh Erik
-
Ahhh en till som gått den hårda vägen… hoppas skadan inte är för allvarlig så du inte missar dom efterlängtade höst stormarna
oxå bra skrivet erik, ringen mellan QR och deepowerlinan är mycket viktig (annars kan det fastna som sagt) det är oxå mycket viktigt att prova sitt nybyggda system i ollika förhållanden så man är säker på att det funkar! oxå en bra ide att utlösa systemet ett antal ggr. så att när du verkligen hittar utlösaren och blir av med skiten när du hamnar i en ”live” situvation…
Det måste sitta i ryggraden för när det händer har man inte tid och tänkar bara reagera
Zoolander; visst bara haffa mig på stranden så får du prova, jag har oxå en bom liggande som jag kan sälja men den är 65 cm så den passa bäst till stora drakar (och andra drakar från 02 : )…
Logga in för att svara.