• Schlaaalom

Publicerad av styret på 5 juni, 2007 vid 19:40

Nu är det dags!
    Trimma luftmotståndet i mustaschen, slipa gipparna eller vila dej i form för nu blir det slalom på Haga!

Vi kommer under sommaren kör en öppen slalomliga för medlemmar och vänner. Tre deltävlinga, en varje månad, där vinnnaren går hem med ära och berömmelse för ett år framåt.

Inte kört slalom på många år (du är en såndär 80talsgubbe) eller aldrig tävlat i vindsurfing på något sätt (du är en sån där hashrökande våghippie). Skitsamma! det här är bara på skoj, en klassisk downwindslalom gör att pylarna spelar mindre roll och gippkunskap och tur lönar sej.

Första deltävlingen är nån gång ungen midsommarhelgen. 22-24 juni. Ser vi att det blåser annonserar vi start-tid i megafon. Registering i en halvtimme sen skepparmöte och sen kör vi så att det ryker. (om det inte blåser kuling i Grönhögen/trollskogen, då är vi inte på haga…)

Skulle det inte blåsa så är grillarna igång och så gör vi väl det där vi gör bäst framåt kvällen.

Kostnaden då för detta otroliga arrangemang. 20 spänn!

Kontakta gärna Styret för glada tillrop, frågor, kontanta gåvor eller säj till om du är sugen så att vi kan planera lite grann iallefall.

PS grillarna kommer nog vara igång och vi kommer göra det där med sprit framåt kvällen även om det blåser. DS

styret svarade 17 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • philippos

Medlem
    6 juni, 2007 vid 09:18

Grymt engagemang styret! Midsommar på Öland är ju inbokat sen länge. Tredje året i rad för mig nu. Har alltid varit mycket vind under den helgen de senaste gångerna. Blir det freestyletävling också eller varför inte våg vid grönhögen? Hojta till om ni behöver hjälp med något.

/ Filip

• koa

Medlem
    6 juni, 2007 vid 09:31

Otroligt & bäst initiativ!

• styret

Medlem
    6 juni, 2007 vid 16:28

Philip! nån måtta får det faktiskt vara…
    😉

nä den här omgången är det bara speed runt bojar som gäller. kommer bli fett göbbar!
    Ska bli kul att se vad speedgubbarna har att komma med där.
    har iofs tyvär sett robbans gpsloggar genom gipparna och jag blir inte hoppfull för min egen seger…

• philippos

Medlem
    6 juni, 2007 vid 19:56

Ähh snickeliding struntprat! :laugh:

Speedgubbar kan väl bara åka rakt fram. Vi får väl hoppas att det blåser riktigt gött så det blir till att plocka fram vågbrädan för att kunna lägga de där riktigt vassa gipparna. Hur ser banan ut förresten? Långt mellan bojarna eller? Det coolaste vore ju iofs att ta hem hela tävlingen på en gammal 80tals-räser.

Hursomhelst så röstar jag för en utvidning av slalombanan till kanske supercross eller nått. Det verkar så spännande det där när folk inte kommer över banans hinder.

Egentligen så borde man kunna köra en freestyletävling där deltagarna dömer varandras heat. Då kan det ju inte krävas särskilt mycket arrengemang från tävlingsledningen. Lite vimplar, några flaggor och ett tidtagarur. That’s it!

• styret

Medlem
    7 juni, 2007 vid 04:28

Du är ju medlem i ÖWC så du får gärna fixa det.

• philippos

Medlem
    7 juni, 2007 vid 07:14

Bra skit!

Vi får väl se hur många som dyker upp och som är intresserade av att tävla i freestyle efter att slalomtävlingen har genomförts (eller innan kanske). Någon som vet med sig detta nu?

En sak som jag undrar över är vad de 20 kr går till. Första ölen gratis? Varmkorv i pausen? Övernattning i stures husvagn?

• anna

Medlem
    7 juni, 2007 vid 11:06

pengarna går till något så tråkigt som, soppa till båten så vi kan sätta ut bojarna.

• stickan

Medlem
    7 juni, 2007 vid 13:19

Är lite sugen på att åka ner men jag har inte bestämmt mig…
    Jag är på på både lite schlaaalom men hellre lite freeeestyle 🙂

Mvh Stickan

• styret

Medlem
    8 juni, 2007 vid 15:51

men problemet är plats.
    och det måste nog tas upp med styrelsen.
    midsommar är badstranden proppfull med badgäster så vi kan inte ha det området. vill inte vara pessimistisk men så är det.
    vi har trots allt kört en freestyletävling redan i år så vi tycker att det är ganska tillräckligt och vill ge plats för lite andra typer av segling.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.