Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Schweden – Heisse Tage mit Gummi…

• Schweden – Heisse Tage mit Gummi…

Publicerad av rrd på 25 maj, 2009 vid 16:16

I senaste tyska Surf kan läsaren fördjupa sig i en DVD av Peter Svensson eller artikeln Venedig des Nordens av Jesper Blomberg. Sverige all time high.

Ville bara tipsa, har skummat artikeln o klämt lite på DVDn men visst känns det bra! Är det SvD kultur jag blandat ihop med Surf? Nej, det är Surf.

Ser ut som en komplett surfguide på tyskt manér inkl nattliv o kultur. Kul initiativ!

O vilka fina bilder, snart kommer tyskarna…

danneman svarade 15 år, 4 månader sedan 14 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • markan

Medlem
    25 maj, 2009 vid 17:43

Ahh grymt kul och oväntat reportage med fina bilder! Härligt jeppe! (kricke!?)

Skön romantisering av stockholm som “Skandinaviens surfmecka” med “mycket vatten – och vind”. Njaee 😀

• jesper_b

Medlem
    25 maj, 2009 vid 17:53

Vadå romantisering – vi surfar och vindsurfar ju i epic dubbel huvud jeder tag här. Har inte läst senaste surf själv, men väl skrivit texten. Misstänker att de blandat ihop en bild på Kricke med mig? Får väl ta och skaffa mig ett ex…/JB

• rrd

Medlem
    25 maj, 2009 vid 17:57

PS

Var även beredd på tyska besök här på konfen. Vilken komplett surfguide har inte med surfzone som bloggtips!

• pure

Medlem
    25 maj, 2009 vid 22:20

Kul grej.. hoppas mer tyskar kommer hit.. risken är kanske att dom kommer att bli besvikna av själva surfet men med tanke på hur mycket tyskarna gillar älgar och “das allemansrätt” så kanske dom är nöjda ändå. Framförallt så får ju hela Claus eller Kurt-Jurgen’s familj en bra upplevelse.

• jesper_b

Medlem
    26 maj, 2009 vid 08:22

Min idé var att lura hit en handfull tyska vindsurfare med skyhöga förhoppningar i juli/början av augusti då det varken är sjöbris eller fronter. Tokbesvikna åker de hem och berättar for sina flera hundra tusen aktiva vindsurfingpolare att Stockholm suger. Sen åker de inte norr om klittmölle igen!

Risken är dock att partyguiden (som Johan Staaf hjälpte till med) får tyskarna att förälska sig i stan ändå…

/JB

• trimmarn

Medlem
    28 maj, 2009 vid 06:31

Kul med den massiva svenska representationen dvd av peter svensson. Sen Koas trademark move på en helsida. Kan det vara ola h och jeppe b på en bild oxo.. cool.

• danneman

Medlem
    28 maj, 2009 vid 21:41

spana in den feta trailern holy shit Peter!
    http://www.surf-magazin.de/smo/

• jesper_b

Medlem
    9 juni, 2009 vid 23:17

De där gratis-DVD-filmerna brukar ju inte vara så där supervassa. Jag kollade just in Peters film. Jag vet inget om freestyle, aldrig riktigt kunnat se poängen med det. Tycker oftast tysk vindsurfing, vindsurfing med siffror i seglet, vindsurfing på plattvatten, är rätt tråkigt.

SKIT POMMES!!!!!

Såååååååååå vacker film!!!!!!!!!

/JB

• koa

Medlem
    10 juni, 2009 vid 05:43
    Jesper_B;548513 wrote:
    Vadå romantisering – vi surfar och vindsurfar ju i epic dubbel huvud jeder tag här. Har inte läst senaste surf själv, men väl skrivit texten. Misstänker att de blandat ihop en bild på Kricke med mig? Får väl ta och skaffa mig ett ex…/JB

Vackert Jesper, och grymt fina bilder från Andreas Pastor!
    Kricke och du ser rätt lika ut 😉

Kul!

• koa

Medlem
    10 juni, 2009 vid 05:49
    Jesper_B;548513 wrote:

Dagens vardag för oss på fel sida

Skönt reportage och riktigt fina bilder från Andreas Pastor!
    Riktigt kul att det blev av.
    Och sköna bilder i filmen.

Du och Kricke är ganska lika 😀
    Hoppas Torö dagarna kommer snart igen…

• mbkpeter

Medlem
    10 juni, 2009 vid 12:30
    Jesper_B;552235 wrote:
    De där gratis-DVD-filmerna brukar ju inte vara så där supervassa. Jag kollade just in Peters film. Jag vet inget om freestyle, aldrig riktigt kunnat se poängen med det. Tycker oftast tysk vindsurfing, vindsurfing med siffror i seglet, vindsurfing på plattvatten, är rätt tråkigt.

SKIT POMMES!!!!!

Såååååååååå vacker film!!!!!!!!!

/JB

Tack för det Jesper!

Jag håller med, freestyle, siffror och olika dicipliner är not nice.

Jericoacoara / brasilianare och samba is the shit.

För er som tror att livet är över, ratta in filmen genom att få tag i tyska “SURF” (Juni issue) eller Boards (DVDn skickas bara med subsciption i Boards). SURF bör finnas på större pressbyråer.

Life’s good.
    Peter

• markan

Medlem
    10 juni, 2009 vid 13:09

JESUS! Lätt den bästa freestylefilmen jag sett(!) och en av dom bättre vindsurfingfilmerna over all!

Grym produktion av fristajl med soul!

• schnitzler

Medlem
    10 juni, 2009 vid 14:32
    Markan;552325 wrote:
    JESUS! Lätt den bästa freestylefilmen jag sett(!) och en av dom bättre vindsurfingfilmerna over all!

Grym produktion av fristajl med soul!

Ta med på resan!:shocked:

• bohm

Medlem
    10 juni, 2009 vid 17:14

Har man inte tidiningen i sin lokala pressbyrå, kan man beställa här;

http://www.press-stop.se/kiosken/

Det gjorde jag, jag hoppas att DVD’n medföljer.

• mag

Medlem
    10 juni, 2009 vid 19:18

Kan bara hålla med, fin stämning i filmen och kul med svenskar i SURF.
    🙂

/Magnus

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Schweden – Heisse Tage mit Gummi…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.