Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Scoop nybörjarkite?

• Scoop nybörjarkite?

Publicerad av anonym-anvandare på 9 juli, 2005 vid 21:36

Såg en Takoon Scoop under köp och sälj. Presenterades där som lämplig nybörjar kite! Jag trodde scoopen hade hyfsat högt AR och inte var direkt lämplig att lära sig på!??? Tacksam om någon kan svara mig seriöst på detta smile.gif

annas svarade 19 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • jerkera

Medlem
    9 juli, 2005 vid 21:48

ingen aning om hur scoopen är men jag har lärt mig på en carinha nitro med högt AR och har inte upplevt det som något problem, senare är det ju skönt med en kite som håller då man blir bättre…

• asger_g

Medlem
    9 juli, 2005 vid 22:19

Svar till:

Såg en Takoon Scoop under köp och sälj. Presenterades där som lämplig nybörjar kite! Jag trodde scoopen hade hyfsat högt AR och inte var direkt lämplig att lära sig på!??? Tacksam om någon kan svara mig seriöst på detta smile.gif

[/ QUOTE ]

Jeg har sejlet med både Scoop 1 og 2. Scoop 1 var er en bra kite. faktisk bedre end Scoop 2 i mine øjne. Den har et ret højt AR og er nem at styre. Den er nem at sejle upwind med.
    Inte den letteste nybörjarkite men når du først har lært den at kende kan man få ganske meget ud af den.

Asger G

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2005 vid 23:46

Svar till:

[/ QUOTE ]

skoopen ar ingen nyborjarkite, tvartom. allt funkar dock…

skoop 4an ar den basta kite jag nagonsin kort…

staffan

• rambo_johnson

Medlem
    10 juli, 2005 vid 08:58

Svar till:

[/ QUOTE ]

skoop2 är den bästa takoon jag kört evaaa, resten e sådär

• annas

Medlem
    10 juli, 2005 vid 20:46

Hugo du provade nog inte nya skoopen va? Jag gillar 4an jättemycket – särskilt min älskade 9a smile.gif
    I de små storlekarna har Skoopen lägre AR än många kites och är därför superlätt att vattenstarta och hantera o grym att köra tycker jag. De större storlekarna har relativt högt AR och har därför ngt andra egenskaper – mycket lyft och häng tex, men jag tycker inte att den är fel för en nybörjare. Du kommer ju också att vilja hoppa högt snart smile.gif Har dock inte provat de äldre modellerna endast 2004 o 2005 (Skoop 3 o 4)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Scoop nybörjarkite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.