Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Score
-
Score
Publicerad av sirfer på 27 mars, 2000 vid 12:29Jag har tänkt att köpa en freestylebräda till sommaren och undrar om jag kan få lite tips. Jag har seglat med en 274slalom bräda förut men är ganska ny på just hopp och jibb.. Så jag funderar på en av de större freestylebrädorna typ score-111 , avantride 70 el funrider, men det lutar åt en score.. Är detta ett bra val..
sirfer
anonym-anvandare svarade 24 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Om du väger 70-75 kg så skulle jag rekommendera en freestylebräda på ca 90-95L. beroende på hur stort segel du ska ha till !! Score är nog ett bra val men titta först lite på AHD Maxxride 58 ser väldigt fin ut! Lycka till.
-
AHD har dessutom den starkaste konstruktionen enligt SURF. Är det nåt tyskarna är bra på så är det hållbarhetstester tester.
-
Och Wallén har kanonpriser på NYA AHD Maxxride ring på 0705-551629
-
Det är nog dax att Linsurf hoppar ur sin test värld och data värd och börjar segla istället.
Ahd brädors material har alltid varit dåligt och är det en idag.
Har en tendens att mjukna och delamineras.
Har haft två stycken av 98 års modell och den ena brädans botten delaminerades och den andra blev mjuk mellan stropparna.Foppa
-
Instämmer helt.
Har sett både Ahd och Ace brädor som säckat ihop totalt. Lite tråkigt eftersom dom oftast haft bra shape. -
98 är ju bara 2 år sedan! Inget kan ju förändras på så kort tid. Men du kanske har huvet fullt av vatten så du inte uppfattar vad som händer runt omkring dig.
-
Dessutom vad det inte JAG som påstod att AHD var starkast utan SURF, en viss skillnad. Skrev bara vad SURF påstott.
-
Tidningen ljuger, Brädorna suger.
AHD kommer ALDRIG att komma upp i Cobra fabrikens standard!
Thats it. -
Vem var de då som skrev att ”Är det nåt tyskarna är bra på så är det hållbarhetstester tester”.
VAKNAFoppa
-
Det verkar som det inte har hänt något på Ahd fabriken på två år i alla fall….min kompis har en Maxxride 62a som han har likartade problem med.
Men annars verkar det som om du har koll på omgivningen Linsurfer…NOT.Foppa
-
Vad är det för fel på tester? Helt klart är det bästa att provsegla själv, men vem har möjligheten att samla ihop 10 brädor man är intresserad av och dessutom få bra vind i så pass många dagar, att man kan få en uppfattning om hur brädorna funkar. Läser man då istället alla tester, och framförallt då windsurfingmags tester blir det lite lättare. Dom låter 50 st amatörer och proffs provsegla i stort sätt alla brädor på marknaden under 4 veckor på MAUI. Då tror jag att man kan få en ganska bra bild av hur en viss bräda uppför sig. Då kan man kanske själv efter att ha läst testen få ner sitt antal önskade brädor till 2-3 st och så många är inte speciellt svårt att provsegla. Varför tror du att testnumren är tidningarnas storsäljare, jo för att det är jävligt kul att sitta och bläddra i testerna och läsa om alla brädor kalla vinterdagar när isen ligger tjock. Så fort jag får lite värme och vind här uppe (vi har -3 idag) så är jag den förste ute på vattnet. Men till dess kommer jag fortsätta läsa mina surftidningar, vilket jag personligen tror man kan lära sig en hel del på.
Självklart når inte AHD upp till Cobras kvalite, de är ju bäst i världen på produktionsbrädor.
Angående tyskar och tester. Surfs segel och brädtester är stora slämt men när dom anlitar tyska Tuv för hållbarhetstester kan man nog anta att testerna är ganska hårda och borde säga en hel del om styrkan i materialet. Om sedan brädorna har taskig kvalite är en annan femma. Det finns många stora märken som haft problem med detta t ex Mistral och F2. Tycker inte att det verkar som om något brädmärke har bra kvalite speciellt inte om man ser till priset på grejerna.
Du verkar inte vara ngn Ingenjör direkt foppaloppa. -
Maxxride har blivit kuggad fett i alla surf tidningar ….
typ den största jävla floppen sen rrd freeride bräda den som knappt plana..
Logga in för att svara.