-
Score 88 vs Naish 8’5″
förklara skillnaderna för mig!!!
positiva och negativajag vet inte vad jag ska köpa. Andra förslag på samma typ av brädor
tas mer än gärna emot också
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Score 88 vs Naish 8’5″
förklara skillnaderna för mig!!!
positiva och negativa
jag vet inte vad jag ska köpa. Andra förslag på samma typ av brädor
tas mer än gärna emot också
Har inte seglat just dom brädorna men de stora skillnaderna mellan en liten freestyle och en vågis i ungefär samma storlek är följande.
Freestylen planar tidigare och tar större segel.
Vågisen svänger mkt bättre nerför en våg där freestylen kan bli studsig.
Freestylen mer förlåtande vid trick pga annorlunda volymfördelning.
Freestylen byggd (konstruktionsmässigt) för att tåla hälar i däcket och dyl.
Ska du segla mkt vågor (större än chopen på en insjö) välj Naishen, ska du segla mkt sunkiga förhållanden med lite större segel typ 6.0 så ta scoren.
Du har ju redan fått ett bra och utömmand svar.
Men du kan ju tänka kring hur mycket du väger och
om du har andra brädor större elller mindre
samt hur bra du är på att segla.
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknologier som cookies för att lagra och/eller få tillgång till enhetsinformation. Genom att samtycka till dessa teknologier kan vi behandla data såsom surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Att inte samtycka eller återkalla samtycke kan negativt påverka vissa funktioner och egenskaper.
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Aviseringar