Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Screamer eller Pure Gecko?

• Screamer eller Pure Gecko?

Publicerad av umea på 28 maj, 2000 vid 21:12

Har två brädor på gång, en screamer 277 -97 och en pure gecko 278 -95 eller -96.
    De kostar ungefär lika mycket. Vilken av brädorna rekomenderar du? Detta blir min första ”riktiga” bräda. Väger 75kg.

finzer svarade 24 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • lundgren

Medlem
    29 maj, 2000 vid 07:36

Screamern är väll nästan ett kg lättare ?

• silversurfarn

Medlem
    29 maj, 2000 vid 08:53

Tror att de ar ganska likvardiga. Screamern kanske ar nagot lattare, men Gecko ar nog mer stryktalig. Kor Gecko sjalv och jag kan saga att jag ar djakligt nojd. Skule inte tveka att valja Gecko igen.
    /Anders

• finzer

Medlem
    29 maj, 2000 vid 10:00

Brädorna är nog ganska lika i egenskaperna, men Screamer är ju i ett bättre material. Lättare och styvare. Pure är Fanatics tyngsta material. Screamern är lite bredare i aktern och borde därför, i kombination med mindre vikt, plana något tidigare. Kostar brädorna lika mycket rekommenderar jag Screamern, förutsatt att brädornas skick är likvärdigt.
    Geckon kom väl -94, så den designen har ett antal år på nacken. En av de första NoNose-brädorna. Screamer II kom -96 tror jag.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Screamer eller Pure Gecko?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.