Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Se upp för linorna…och nakensurf?!
-
Se upp för linorna…och nakensurf?!
Publicerad av anonym-anvandare på 20 januari, 2004 vid 12:27Hörde idag att man på St Görans sjukhus var väl medveten om riskerna med spända kite-linor.
En sjuksköterska berättade att de kände till två fall där linor kapat av:
– ett öra
– en pung!Hur lyckas man få kitelinorna runt pungen undrar jag? Har vi några nakensurfare i landet (som nu saknar sina kulor)?
Eller är det dags att skaffa suspensoar när man kitar?
Någon som vet mer om dessa påstådda olyckor?
ozzcarr svarade 21 år, 3 månader sedan 10 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
vet att ett öra kapats av på en tävling på hawaii men kanske inte så troligt att de känner till det om de inte kitear själva…
png, fi fan…aldrig hört om. hoppas det var kietare själva som råkat ut för det bara och inga oskyldiga bystanders.
vilka har du pratat med/hört detta ifrån?
-
Flickvännen är läkare och hon pratade med en sjuksköterska om mina fritidsintressen….och kite-linor kände sjuksköterskan tydligen till.
-
Martin Ekström är väl av med en tå om jag inte minns fel.
-
jag ahr vatt nära o dö nårra gånger, linor är farligt, särksilt kokainlinor
-
Varken pung eller örat men fingret…och han pratar om snöret….och körde en Freeair på stenstranden
kolla in det här ftp://ftp.steffo.nu/Kite/Kite_badfinger.mov
Ingo/Kitesurfskolan
-
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajjjjj.
det måste svida rätt mycke. Men han verkade ju ganska glad för att ha tappat ett halvt finger -
AJ! Jag tyckte själv att sprutan såg värst ut.. jävlen vad hon grävde med nålen!
Logga in för att svara.