Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › SEAN ORDONEZ segel
-
Jag kommer nog prova lite nya skinnymaster för att få lite bättre koll. Hittills har jag kört Powerex RDM och Nolimitz skinny (samt diverse reguljära master) men jag funderar på att testa Gulftechs skinny den här gången.
PX och Nolimitz är ganska olika, men på SO tycker jag båda funkar väldigt bra. SO är generellt klart mindre känsligt vid riggning. På Psyclone har jag hittills fått till det bättre med PX, men det finns mycket experimenterande kvar att göra.
-
De kommer importeras via HotSailMaui.Se. Första ordern går på söndag. Priserna blir i stil med Nolimitz Skinny.
-
Den här tråden luktar reklam lång väg tycker jag.
Calle (Koa) och Ola.H verkar vara lite väl samstämmiga i sina inlägg. -
Instämmer med föregående talare. Finns en del kopplingar till gen. agent hos dessa båda herrar!?
-
Jag vet inte vem Koa är i verkligheten eller vad han har för kopplingar till Hot. Du skrev Calle (som i Nyberg eller?) men det var mer än jag visste. Själv kör jag som de flesta vet Hotsegel, men har inga vinstintressen annat än att möjligen få mina egna begagnade segel sålda. Jag skriver mycket och gärna om utrustning jag testar. Det är inte bara grejor från HotSailsMaui.Se utan en del annat också, grejor som säljs av Surfman, Surfers Paradise och andra. Jag försöker hålla mig så objektiv jag kan och reklam är aldrig mitt syfte. Däremot är det ju troligt att många inlägg gör bra reklam för diverse produkter. Jag kan dock bara hänvisa till min egen intregritiet när det gäller detta. Jag skulle aldrig “göra reklam” för något jag inte gillade även om det kom från “mina egna” märken. Jag skulle inte heller underlåta att “göra reklam” för något jag gillade, även om det kom från en “konkurrent”.
För övrigt skulle jag tycka det var helt OK, riktigt bra faktiskt, om diverse importörer och surfshopsägare loggade in (under eget namn då) och deltog i diskussionen om “sina” grejor. Det skulle givetvis kunna bli lite reklammässigt, men personerna i fråga skulle ju också kunna få mothugg och bra diskussioner som ledde till mer välinformerade köpare. T.ex. Gaastraforumet funkar ju väldigt bra map detta.
Mvh,
-
Är det nån som har seglet?! Och verkligen har bra erfarenheter av det?!
Funderar på att köpa ett sånt till min 103a slalom., 4,7an. Skulle detta passa ihop el. är seglet mer avsett för radikal vågsegling snarare än lite plattvattenstrick??
Är det så bra som alla beskriver det?
Det kanske t.o.m. är någon som har en 4,7a att sälja, till ett vettigt pris?!Tacksam för svar!
/Anders
-
Jag har ett SO 5.0 2002, seglat endast en timme, till salu. Dessutom ett Psyclone 4.7 2003 (skall som sagt byta storlekar). Bra priser. Psyclone är kanske ett bättre tricksegel än SO (vann ju SURFs freestylesegeltest).
Ring för mer info,
Logga in för att svara.