-
Secret Spot – Cow incident
Efter en klassisk Gislövshammar dag drog vi efter att ha pratat med ”metrologen direkt 30:- / min” till Öland där vind mellan 10-14m/s utlovades (garanterades??? efter att ha KÖPT en produkt ifrån SMHI borde man väl få öppet köp???)
Vi fick gubbhöga vågor med 5.3 vind. På eftermiddagen ökade vinden till 4.7 med bra set…. Tyvärr åkte man på ryggskott efter att ha landat PLATT…
För att komma ner till vattnet var vi tvugna att korsa en STOR kohage med… MÅNGA kossor…..
Första vändan ner var dom någon helt annan stans och visste egentligen inte att det fanns kossor i hagen….
Men efter lunch gick foppa & lasse ner för en andra session…
Nu var kossorna i hagen och foppa som visade sig ha ko-skräck hade problem på vägen ner…. Lasse ropar ifrån standen att kossorna börjat slicka på min bräda och tugga på bommen…… Auch!Jag springer ner …. Då står 3 kossor i mitt segel och en på brädan..
Och säkert 15 till på kö för att smaka….Lasse sjasar bort dom och tar upp brädan…… BAD MOVE…
Kossorna hade redan Claimat min bräda och var nu fast beslutna att återta den…
mellan 15-20 kossor omringade oss… och då menar jag i bästa spaggethi-western stilen… ett par stamapde i frustrastion.. andra hoppade jämfota… Vi började försiktigt gå tillbaka mot bilen…. Dom blev galna..
Lasse fick liksom svänga med seglet för att hålla dom på avstånd.. Själv var min tanke att släppa brädan och springa…Vi gick långsamt tillbaka mot öppningen till hagen… Nu skickade kossorna tre springare till grinden som blokerade…. Vi fick dra oss bort och hoppas över stängslet på ett annat ställe…. Kossorna drog… Osäker på om dom lekte eller om dom var PISSED!
Någon annan som har liknande upplevelser???
Eller vill köpa ett 5.3 North Superstar med 3 krossade rutor och ett par rejäla klöv-märken för 500:-… Årsmodell 2004 🙂
Logga in för att svara.