Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › segel
-
Gröt is da shit, absolut. Jag blandmissbrukar, både havre- och mannagryn.
Fast gym är också bra. Inte vet jag om man blir bättre surfare av det, men det kryllar av söta flickor på såna inrättningar, så…
-
Svar till:
Inga problem att spräcka 30 knop vallen med en HS
Mig veterligen, så vet jag ingen i sverige som har kommit över 30 knop på en HS
(och har mätt det med GPS)… Jag har stannat på ca 28 knop också.
Men skall du över 30 knop, så behöver du nog segel under 6.0 kvm och plattvatten och fenor neråt 34-30 cm.[/ QUOTE ]
Både SWE313 och jag fick topp notering över 30 knop (30,1…;-) förra året på HS 111 Wood. uppmätt med GPS. Tyvärr verkar dom djupa konkaverna hindra brädan i hög fart för att få till det där sista släppet, saknar den sista växeln.
Så Knatte du har några knop till att jobba på med din HS
Själv löste jag det problemet med att skaffa mig en Fanatic Falcon 105 grrrrr -
Knatte
Gäst15 augusti, 2005 vid 06:47Självklart får man på nöten, när man sticker fram hakan
Vilket segel och fena hade du när du pressade över 30 knop (Vindförhållande?)Holländarna på GPS-speedsurfing….har seglat i 36 eller 37 knop med HS, men då har de haft plattvatten och småfenor typ 30 cm.
Fanaticen blir säkert kul -
6,2 kvm 32 och 34 cm fena. Plattvatten med hjälp av låga sten hällar. Massor med vind men hur mycket vet jag inte.
Trimma på!
-
Svar till:
that´s the way to go man!!!! F–k HS
[/ QUOTE ]
Det tyckte tydligen S-board också http://www.star-board.com/products/isonic.asp -
grym bräda boman
har du reggat dej på gps-speedsurf ännu ?
hör av dej om du behöver hjälp -
Intressant at dom helt verkar ha gått ifrån dom super-djupa konkaverna. Botten på Isonic så väldigt platt ut på bilderna.
-
Vad är det för 5.5:a du seglar med då….? Fullcamber modernt race segel eller?
Logga in för att svara.