Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › segel??
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
-
segel??
basse svarade 19 år, 2 månader sedan 10 Medlemmar · 20 Svar
-
Okey, typ halva seglet fladdrar ju då… Men det kanske ska vara så… Känns så konstigt bara!
-
Jupp.. många segel skall ha runt 2/3 av översta rutan med fladder. Kolla denna bilden när Toka kör lite överriggad på Åresjön med 4.7 så förstår du varför.
Hon gillar iof att dra rätt mycket nedhal.
-
har alltid gillat vts på mina north tills för ett par veckor sen då johan från skidsport avbassade mej och beodrade mer nedhal. sagt och gjort. drog jag lite till kom buken ut och fixade till lättvindsriggningen som fan.
har inte rätt mast så det måste vara det som spökar.
så förläng förlängarn så mycket det går/ ni vågar och testa dra lite upp och ner. se vad som häder, kanske svårt när man inte har nått att direkt jämföra med men ni kommer se om buk växer fram eller så.
-
Oj, fin bild från åresjön, har aldrig sett någon vindsurfa där innan. Har du fler bilder på vindsurfing från mina födelsetrakter?
-
Jupp.. håll koll på galleriet. Vi körde vid reningsverket, Toka har stuga i Björnänge. Jag körde 5.0. Det blir tokplatt bakom det lilla sandrevet på andra sidan men där pressas vinden ihop ännu mera och blir stenhård. Hur ball som helst förutom lufttempen som låg på 10,5. DEt var skönt att ligga i vattnet, hade inte med mig den varma dräkten.
Logga in för att svara.