Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segel ca 5,0 med låg bomficka

• Segel ca 5,0 med låg bomficka

Publicerad av argulander på 12 juli, 2004 vid 17:53

Är det någon som har tips om ett segel som kan passa för en ganska duktig 10-åring som kan segla i full planing med hängsele, (midjesele), med 4,0 modernt juniorsegel. Problemet är att på vuxensegel så är bomfickan något för högt placerad trots att man ju kan ha bommen något högre då man använder midjesele. Dessutom är ju vuxensegel onödigt tunga och kraftiga för någon som bara väger drygt 40 kg. Jag vill också att seglet ska gå att rigga på 400 mast. Önskvärt mått är mindre än 95 cm från underkant bomficka till nedersta delen av öljett eller nedhalsblock. Helst skulle måttet vara 90-91 cm.

fjant svarade 20 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • argulander

Medlem
    21 juli, 2004 vid 17:39

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juli, 2004 vid 18:17

Jag har inga exakta mått men Tushingham Mustang är för kortare personer. Sen har de barnseglet Dino också. Sök på konfen för jag har för mig att ämnet har diskuterats förut.

• mwp

Medlem
    21 juli, 2004 vid 18:56

hot sails segel diva för tjejer
    tror jag skulle funka.

• fjant

Medlem
    21 juli, 2004 vid 19:34

Som sagts tidigare, HOT sails diva skulle nog vara bra. Extremt lätt och riggas på 400 mast. Seglet är designat för lättare personer, samt har en lite lägre cutout för bommen. Kan grabben leva med att ha blommor i sitt segel är Diva ett bra val!

/Fjant

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segel ca 5,0 med låg bomficka

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.