Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › segel nr
-
Oregistrerad
Gäst22 januari, 2008 vid 17:59@Oregistrerad 433823 wrote:
Försäkringen täcker skada som kan ske i samband med tävling.
Gäller det bara på tävling, ej träning?
-
@Bjornen 440274 wrote:
Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan man får bekräftelse på medlemskap i SVF. Jag betalade och mailade uppgifter till mailadressen som står på deras sida för ca 3v men har inte hört ett knyst :confused2: Har skickat ytterligare ett mail för några dagar sedan utan respons. Hoppas att mailadessen som står där är aktuell…..
//Björn
Trist……! Jag fick mkt snabb service när jag återinträdde förra året! Nytt nr och bra kontakt på mindre än ett dygn. Lycka till o välkommen!
-
@Bjornen 440274 wrote:
Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan man får bekräftelse på medlemskap i SVF. Jag betalade och mailade uppgifter till mailadressen som står på deras sida för ca 3v men har inte hört ett knyst :confused2: Har skickat ytterligare ett mail för några dagar sedan utan respons. Hoppas att mailadessen som står där är aktuell…..
//Björn
Det är bara att påminna dem, det brukar gå snabbt och du är säkert inte bort glömd. Det som jag också skulle vara orolig för är om jag skickat mitt e-mail fel. Vi ska inte glömma bort att SVF gänget gör detta gratis på sin fritid och det tar massor med tid… tro mig. Möjligt att de har tentor, jobb, barn eller liknande som tar tid just nu…
-
Ska du bara tävla inom Sveriges gränser behövs varken S eller SWE.
Utomlands är det SWE som gäller enligt internationella regler som kom för ett antal år sedan.
Nationalitetsbeteckningarna gjordes om för att minska felregistreringar vid målgång bl a. -
skall man segla speed, så duger dock inte SVFs nummer. Man får skaffa ett speciellt nummer hos ISA (eller vad dom nu heter efter årsskiftet). Daniel har ju tex SWE 38, men på Wavis fick han rycka S:et, och trycka dit en etta så han blev 381.
Gäller alltså världscupstävlingarna.
-
@Jester 447360 wrote:
skall man segla speed, så duger dock inte SVFs nummer. Man får skaffa ett speciellt nummer hos ISA (eller vad dom nu heter efter årsskiftet). Daniel har ju tex SWE 38, men på Wavis fick han rycka S:et, och trycka dit en etta så han blev 381.
Gäller alltså världscupstävlingarna.
Det är märkligt att inte SWE38 duger! 😉
Om jag inte har fel så är det faktiskt ISAs mätutrustning som skapar problemet. Deras resultatdisplay visar ju endast siffror, vilket betyder att SWE38 och E38 skulle bli samma åkare. Dessutom är det rätt mycket enklare att med endast en numpad mata in siffror (som en kassörska) jämfört med att även behöva skriva in bokstäver också, åkarna kan komma väldigt tätt.
-
Speed nummren är också större än vanliga segelsiffror för att synas om man skulle följa ISAs regler.
Man har ochså skippat nations beteckningen för att seglen är så små i speed.
Vågseglarna behöver ju bara ha S internationellt.
ITA-120, FRA-192 och SUI-11 har alltid sitt fulla nummer i alla fall, så detta med bara nummer i speed gäller ju inte alla eller?:smirk:
Ska du tävla internationellt eller vara med i NM så måste du ha SWE i alla racing klasser.
-
Har kollat lite i tidningar och jag tycker nog att det är ett undantag med SWE framför siffrorna. Det verkar mera vara seriösa OS-rejsare som har det. Har t ex aldrig sett Anders Bringdahl med något sådant, smått och så långt bak som möjligt för att inte synas i tjuvstarter ska det va:
-
Oregistrerad
Gäst26 februari, 2008 vid 14:29@kinetic 447339 wrote:
Hm….MÅSTE man ha SWE räcker det inte med S??
Skall du köra internationellt är det SWE som gäller. Man gick över till 3-ställiga kombinationer för några år sedan.
-
@andersbq 447459 wrote:
Har kollat lite i tidningar och jag tycker nog att det är ett undantag med SWE framför siffrorna. Det verkar mera vara seriösa OS-rejsare som har det. Har t ex aldrig sett Anders Bringdahl med något sådant, smått och så långt bak som möjligt för att inte synas i tjuvstarter ska det va:
Jo visst, men Anders kör ju i proffscirkusen. Antagligen kräver de inte SWE där. Men Mästerskap som OS, VM, EM, NM, Internationellt SM och Europacupen i Formula, där krävs det SWE i seglet. Det har man fått klistra dit nån gång när man inte har haft SWE i seglet iaf..
Långt bak har väl alla seriösa tävlanden?;) -
@Oregistrerad 447462 wrote:
Skall du köra internationellt är det SWE som gäller. Man gick över till 3-ställiga kombinationer för några år sedan.
lite bilder från senaste ISA-tävlingen:
-
Man kan väl sammanfatta det så här:
– SWE-bokstäver har man om man kör seriösa regattor internationellt.
– ISA (Speed World Cup) verkar vilja ha tydliga nummer som fungerar för optisk läsning, skulle man ha otur som Surfan hade så får man riva av S-et.
– PWA så verkar det duga med en bokstav framför siffrornaMen för oss i den stora massan, som bara kör lite här hemma så behövs inga bokstäver. Dock är det trevligt med en bokstav, då numret blir unikt och är lite av ens eget varumärke. Är man t ex i Klitmöller så ser man snabbt vem som är vem.
-
jag valde att bara ha S 491 i mina segel i år. Orkade helt enkelt inte skära ur WE oxå… (tillverkade mina själva). Eller rättare sagt tröttnade efter en uppsättning SWE 491… 😀
Logga in för att svara.