Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segel på biltak

• Segel på biltak

Publicerad av erolwi på 30 november, 2010 vid 15:02

Då bilen är full med barnvagnar, hund mm när det är semestertider är det svårt att förklara varför seglen ska vara i bilen och inte på taket… Så jag är på jakt efter ett bra sätt att spänna fast seglen på taket utan att mosa dem. Har sett att Pryde och Dakine har speciella segel och mast bagar som är gjorda för biltak man ingen tar formula prylar och vill inte köpa ny när jag byter grejer. Någon som har något förslag? Hur gör ni andra, skulle ju inte ens få in formula prylar i min V50?

alarenset svarade 14 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • bicless

Medlem
    30 november, 2010 vid 20:32

Mauisails har en formulabag 310cm men den har inte separata mastfack som dakine/NP
    Dock funkar den helt ok.
    http://www.surfspot.se/mauisails-quiverbag-for-master-och-segel-5.html

Sen är North bag XL ett alternativ. 280cm med hjul och massvis med utrymme. Men finns ju vissa formula prylar som är ännu längre så beror på vad du har. Den borde klara upp till 11:or från de flesta märken men kanske inte så många 12:or. Den har separata mastfack.
    http://www.surfspot.se/north-quiverbag-for-master-och-segel-med-hjul.html

Mvh

Bicless

• isis

Medlem
    1 december, 2010 vid 12:17

Köp en bit rör som du spänner fast på taket, sen är det bara att lägga grejjerna där i.

• alarenset

Medlem
    1 december, 2010 vid 19:35

hehe man kan åka till en vvs grossist å handla lite plast rör, fult som fan men då ligger grejerna kvar.

jag motiverade ett inköp av en liten släpvagn med kåpa, ska svetsa en fin ställning i aluminium som man kan ha grejorna på. å nu på vintern så måste ju snöskotern ha nån stans å bo.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segel på biltak

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.