Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Segel på takräcket, hur ?
-
Neil pryde stoppade in styva rör i spännbandskanalerna på sina bagar, och det var behövligt. Jag har en äldre bag, som inte har de kanalerna och det var självplågeri att spänna fast den bagen när den var full med prylar.
Ett rejält styvt plaströr att trä banden igenom kanske kan vara ett bra tweak om inte prolimiten har det redan.
-
Eller så gör man som jag och hänger på ett par karbinhakar och låter spännbanden sitta kvar hela tiden. Har haft så i flera år nu, funkar kalasbra.
-
@dr Masse 524308 wrote:
Eller så gör man som jag och hänger på ett par karbinhakar och låter spännbanden sitta kvar hela tiden. Har haft så i flera år nu, funkar kalasbra.
Smartish!
-
Hmmm….varför inte köra med Hot Sails Maui Super Freak om ni har de trångt i bilen? Ingen risk för veck i nån monofilm, bara spänna på bäst ni orkar. Eller dra ut lattorna, vik ihop o ha dom i hanskfacket!
-
Jo men det är väl där Hot sails passar bäst, på taket eller i handskfacket!!?
Vissa av oss väljer ju segel för att dom funkar bra på vattnet;) -
dr Masse;524308 wrote:Eller så gör man som jag och hänger på ett par karbinhakar och låter spännbanden sitta kvar hela tiden. Har haft så i flera år nu, funkar kalasbra.
Jag är nog korkad, men hur menar du??
-
@Jester 524368 wrote:
Jag är nog korkad, men hur menar du??
Näe, de e Dala Lama som verkar va den korkade här.
-
Knatte
Gäst8 januari, 2009 vid 07:32Jag hänger sällan med heller 🙂 Det behövs nog en bild eller närmare förklaring här..
-
ah, jag riktigt känner hur “guid” skaparen i mig vaknar och vill ut…
Foton vore ju bäst och enklast. Därför måste det bli en skiss. Vänta ni bara.
-
dr Masse;524308 wrote:Eller så gör man som jag och hänger på ett par karbinhakar och låter spännbanden sitta kvar hela tiden. Har haft så i flera år nu, funkar kalasbra.
Eller så köper man spännband med krok i änden. Så gjorde jag. 😉
Dessutom kapade jag av dem så att det är en lagom halvmeter kvar att spänna upp. -
Jag skulle vilja ha en ställning uppe under innertaket på balkongen som surftakboxen (som innehåller brädor, segel, rubb&stubb) sitter på. Så när det blåser så backar man bara under sin balkong, ber frugan dra i spaken så att ställningen vinklas ut och vinschar ner boxen som automatiskt greppar fast i takräcket! Ehh!?!!? Kanske att man kan få ställningen att reagera automatiskt på en viss tutsignal från bilen så slipper man ha någon på balkongen.
-
Knatte
Gäst8 januari, 2009 vid 11:39@dr Masse 524417 wrote:
ah, jag riktigt känner hur “guid” skaparen i mig vaknar och vill ut…
Foton vore ju bäst och enklast. Därför måste det bli en skiss. Vänta ni bara.
Om du dr Masse inte har tid med att göra en egen guid, så kanske vi kan kolla upp med jonaish om han kanska kan snickra ihop en guid, då han har viss vana på området :p
Logga in för att svara.