Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Segel på takräcket, hur ?
-
@stoorfaen 524441 wrote:
Så när det blåser så backar man bara under sin balkong, ber frugan dra i spaken så att ställningen vinklas ut och vinschar ner boxen som automatiskt greppar fast i takräcket..
Eller så gör du dej kvitt frugan så har du inte nån som förbjuder dej från att ha grejeran i bilen eller blir grinig för att du skolkar från jobbet för att surfa. Föresten, gör dej kvitt jobbet me så är alla hinder undanröjda!
-
Mystic har en väska som rymmer några segel och bommar Mystic Rig Bag Pro.
Mellan segel- och mastfack finns en öppning så du kan spänna remmarna till takräcket genom så du inte trycker samman seglena.Finns hos ontopsports
http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?manufacturers_id=5&products_id=551&osCsid=f367abb84e868e27e0752a126add0cb4 -
@surfslusken 524450 wrote:
Eller så gör du dej kvitt frugan så har du inte nån som förbjuder dej från att ha grejeran i bilen eller blir grinig för att du skolkar från jobbet för att surfa. Föresten, gör dej kvitt jobbet me så är alla hinder undanröjda!
Hehe, frugan e guld men det där med jobbet ligger mitt i mitt spår! Några coachingtips på alternativ till jobbet?
-
@cdaa 524451 wrote:
Mystic har en väska som rymmer några segel och bommar Mystic Rig Bag Pro.
Mellan segel- och mastfack finns en öppning så du kan spänna remmarna till takräcket genom så du inte trycker samman seglena.Finns hos ontopsports
http://www.ontopsports.com/catalog_2/product_info.php?manufacturers_id=5&products_id=551&osCsid=f367abb84e868e27e0752a126add0cb4Det är exakt samma lösning från neil pryde, tekkno, dakine mfl.
Jag har provat neil pryde, tekkno och dakine. Just nu kör jag Dakinen med det enkla argumentet att den är snyggast och något rymligare för seglen än min Neil pryde som dock inte är årets modell (har 3-4 år på nacken). -
@stoorfaen 524452 wrote:
Hehe, frugan e guld men det där med jobbet ligger mitt i mitt spår! Några coachingtips på alternativ till jobbet?
Ja,ja, envisas du bara me att behålla frugan. På de andra finns bara ett alternativ.
-
Nu verkar det bli en resa till sommaren med egna prylar så då kanske man ska passa på att skaffa en bag som rymmer hela klabbet: bräda 242×55 + bom + mast 400,430 + segel 5,4 6,2
Några tips ?
//Björn
-
Är det bara jag som väntar på doktorns skiss fortfarande?
Björnen: en vanlig dubbel-boardbag borde duga. Var iaf vad jag hade planer på att använda… 🙂
-
till och med vanlig lite större singelbag funkar till det.
Senast jag flög med grejerna hade jag vågisen (typ liknande mått tror jag, någon cm smalare kanske) i sin bag, 4.0 4.7 och 5.3, en mast och en bom plus allt småmög i bagen till min freestylebräda. Jävligt smidigt paket när man är van med trippelbagen eller dubbelbag och segelbag.
packar man lite smart så skyddar bomar, våtdräkter och segel brädan med. -
@Jester 536178 wrote:
Är det bara jag som väntar på doktorns skiss fortfarande?
Björnen: en vanlig dubbel-boardbag borde duga. Var iaf vad jag hade planer på att använda… 🙂
Jag väntar också, fast det skulle jag aldrig erkänna;).
-
Beskåda gröna pärlan: I takboxen laddar jag tre segel och två master och brevid ligger två brädor. Bommen åker in där bak.
Riktigt najs att slippa blöta segel och ändå hålla sig under 0.7 på motorvägen. Boxen betalade jag 400 spänn för på blocket.
-
mahi;536525 wrote:Vad är det för längd på den boxen. Hur långa master får du in?
Jag vet inte exakt hur lång den är – ca 2 meter. Jag två master, 370 och 400. Tre segel får plats 4.0, 4.7 och 5.3 . (3.3 får ligga i handskfacket 😉
-
Varför inte köpa en surfline box, vet ej om dom säljs i Sverige, men dom verkar rätt bra eftersom de är långa. Det är en takbox med takräcke på boxen rätt fiffig.
http://www.Surfbox.de -
För er som fortfarande väntar på en ”Guid”, så tror jag Surfslusken menade Hot Sails Superfreak, ett dacron segel som enligt Hot Sails har egenskapen att:
”du kan vika ihop dom och stoppa i resväskan (ta ut lattorna först).”
-
Eller, nu när jag läser igen så verkar ni mer vilja ha en ”Guid” över de där krokarna… eller vad det nu var… Själv kör jag med samma som ovan, takbox.
Logga in för att svara.