Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing segel storlek

  • frippe-s

    Medlem
    6 november, 2003 vid 13:48

    grejen e jag har tränat i många år, springer, styrketränar ganska regelbundet och sportar så fort jag får chansen (tennis, hockey-bockey, innebandy, fotboll, mm), jag e med andra ord inte 80 kilo fethet, probbet är ju att man inte går ner så mkt i vikt av detta, styrketräning går man ju tvärtom upp av och löpning ger ingen vidare effekt så vidare man inte springer riktigt mkt…då återstår att dra ner på maten eller snarare att äta rätt vilket jag i nuläget inte gör, detta e för jobbigt och krävande för mig som lat och fattig student, men vi får väl se om de blir ändring på det under vintern…motivationen borde ju finnas där tycker man, dryga 75 hade varit perfe…jäjä smirk.gif
    /fralle

  • endy

    Medlem
    6 november, 2003 vid 14:00

    Vikten är väl aldrig problem, så länge man ligger inom “normala” rimnliga gränser, det finns ju både fördelar och nackdelar med att vara lätt repsktive tung/tyngre
    Är man tyngre, ja kör större bräda och större segel är man lättare följdaktligen motsatsen.

    Jag ser det för min egen del som en fördel att väga lite mer, då kan man hålla seglet längre om det blåser på.
    Känner inga direkta nackdelar kan ju vara lite irriterande när man inte planar och de små gossarna pyser förbi men om det går så får man ju kasta på större bräda/segel!

  • frippe-s

    Medlem
    6 november, 2003 vid 16:33

    du måste väl ändå erkänna att som freestyleare i sverige äre lite kääs å väga mkt, alla fnattar på 65 kg flyger ju omkring som löv för vinden, sen att man kan hålla seglet länge är en klen tröst när de planar tidigare även med mindre segel å bräda, iaf för mig… crazy.gif
    /fralle

  • nordgren

    Medlem
    6 november, 2003 vid 17:01

    Svar till:


    haha..”vadå no ofense rambo” varför rikta det mot mig grin.gif
    antingen e 60-70kg normalt..eller så 90-100kg lite mycket?

    huvudsaken e att man surfar cool.gif

    [/ QUOTE ]

    Hehe ja som sagt, inget illa menat. wink.gif Jag tog dig som “exempel” dels för att du inte tar illa upp normalt och för att du stog för just den vikten. smirk.gif

    Men visst lär det vara bra när det inte blåser så mycket, ni planar ju jämt! wink.gif

    Men attans när det brallar i, då står man (vi tungviktare) tryggare med tokstort segel. tongue.gif wink.gif

  • JOHN_J_RAMBO

    Gäst
    6 november, 2003 vid 17:36

    yaya..
    Nog har man känt ibland när 4.0 inte räcker till, fan va gött o vägt några kg till.
    Men nu skall det bli en mindre bräda till nästa år hade jag tänkt mig..kan nog släppa lite på seglet då.

  • naish

    Medlem
    6 november, 2003 vid 20:00

    Jag är bara 14 år gammal så 60 kilo är inte så lite iaf! grin.gif wink.gif/Tack för alla sjukt bra tippsen/philip

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing segel storlek

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.