Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segellagning

• Segellagning

Publicerad av killerman på 11 juli, 2006 vid 09:31

Hej,
    Lade ner mitt segel på fel ställe, (typ rakt på en vass stålstolpe), Det sa PANG och jag fick flera revor åt olika håll i monofilmen . Nu undrar jag om någon vet vem jag kan vända mig till för att få det fixat eller om man kan fixa det själv. Om det nu går att fixa det.

/Mangan

killerman svarade 18 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • lars_k

Medlem
    11 juli, 2006 vid 10:29

Ajaj surt som fasen!
    Northsails i Fiskebäck har lagat mina segel några ggr.

• apelbapel

Medlem
    11 juli, 2006 vid 11:22

Om inte seglet är så nytt att du tycker det är lönt med proffslagning, så går det bra med tejp!!
    Fixade själv en ordentligt stor reva med genomskinlig bred pack-tejp (vanlig sort som finns överallt).
    Torka rent noga på båda sidorna, lägg seglet plant och tejpa noga på, (på båda sidorna).
    Det syns, men inte jättemycket, och man tänker inte på det när man är ute med seglet, och det håller faktiskt, (än så länge, men tejpen kostar ju typ 10.- rullen, så det är ju bara att tejpa igen).

Det funkar, och det är ju huvudsaken!

• killerman

Medlem
    11 juli, 2006 vid 16:14

Tackar!
    Det får nog bli ngt med tejp till att börja med kanske.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segellagning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.