-
Segellinje stockholm 3 brädor
På vintern är det ju svårt att hålla hjärnspökena i schakt, enklare är det ju att bara dra ut och köra dom dagarna det blåser!
Men fick i veckan hem en ny bräda, en Fanatic Freewave textreme 96L.
bortsett från denna så har jag en Skate 110 och en X-cite 134l.
Segellinjen är 4,2 vågsegel 4,8 5,8 6,9 freestylesegel och 8,5 sailloft traction
8,5 används ju endast till min X-cite 134l, går ju igång tidigt men seglet är väll i mitt tycke lite väl stort och tungt! (väger 75kg)
6.9 + 5.8 till min skate 110 fungerar ju kanon, sen har jag haft en annan fsw och kört 5.8 och 4,8 på.
Är det någon som har erfarenhet på att köra tex 6.9 eller däromkring på en 96l freewave, går man igång tidigt eller är det bara för stort? Min skate går ju igång jäkligt tidigt men tål ju inte chopp så bra, även när man har fulltryck i 6.9 så kan jag tycka de kan bli väl choppigt på vissa spot och då vore de ju gött att kunna byte ner brädstorlek.
Eller ska man skaffa ett större segel, typ 7,5 till skaten som lättvindssegel och runt 6,4 som största till 96l och helt enkelt slopa det största kittet med 8,5 (som jag ialf tycker är för stort)
Vore ju schysst att bara ha 2 brädor + segel men man kanske vill ha möjligheten att segla 96l oftare än dom dagarna det blåser 5,8.
Som ni förstår så bor jag i sthlm!
Logga in för att svara.