Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Segelmakare i stan

• Segelmakare i stan

Publicerad av malmsten på 11 september, 2001 vid 21:41

Lite information för de stackare som framöver kanske får reva i kiten.

Jag fick tag på en segelmakare som tog sig an att fixa en jättereva min Wipika 11 på två dagar. Hos honom är priset på lagning av revor i kites med spinnaker-tyg mellan 500 och 1500 beroende på hur bråttom det är och hur stor skadan är.

Killen heter Björn och har verkstad på Folkungagatan 61, tel 08-6410188, email: laga@segel.nu . Han var trevlig och hade jobbat med kites, fall/flyg skärmar och vindsurfing grejer förrut.

Jag återkommer med info om hur bra resultatet blev efter torsdag, men jag tror han kan vara en kanon kontakt för akuta kitelagningar för oss stockholmare.

mvh
    /Jonas

anonym-anvandare svarade 23 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • malmsten

Medlem
    17 september, 2001 vid 20:41

Björn hade gjort en kanon lagning… snabbt och bra! 1000 kr och han sade att det tagit honom 3-4 timmar, det var en rätt rejäl reva.

/Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    17 september, 2001 vid 21:15

Jag lagade min Naish hos honom i vintras och jag är också mycket nöjd.
    /Lasse

• anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2001 vid 06:48

1000 spänn e ni inte kloka???? lämnade in min till en trevlig äldre farbror i malmö han tog 450:- för att laga en 1.5m reva o lite annat smått, bra blev det me. återkommer med en adress o telenuummer om ni är sugna…

• malmsten

Medlem
    18 september, 2001 vid 10:41

Tycker inte det är orimmligt med 1000 spänn för det han gjorde, han påstod att det tog 3-4 timmar. Frågar du mig att göra 3-4 timmars jobb så kostar det mer är så och blir garanterat (i det här fallet) sämre ;-D

Priset hos Björn ligger mellan 500 och 1500 beroende på hur mycket jobb det är.
    Hittar man något billigare så är det ju bra, men att få grejjerna fixade på 1-2 dagar med bra resultat kan vara värt mycket ibland, i alla fall här uppe i inlandet där man får ta vara på blåsiga dagar. Missar man tid på vattnet så lägger jag nog på några hundra extra hellre än att vänta på frakt fram och tillbaka till andra delar av sverige.

Fast lägg hit infon om den trevliga farbrorn ända!!! Det är ju ett alternativ när man inte är i stockholm eller om man inte har bråttom och behöver snåla.

hare
    /Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    18 september, 2001 vid 13:39

Sjöbergs Flagg- & Specialsömnad AB
    Finlandsg. 20, 214 32 MALMÖ 040-96 90 45

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Segelmakare i stan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.