Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segelstorlek?

• jonasp

Medlem
    23 september, 2004 vid 22:10

Beror på massa mer: Din vikt, din teknik, din fena o vad det är för bräda och segel. Själv kör jag 7,8 på rek max 7,5 och det känns som den skulle klara mer med två fotstroppar så man kan trycka till lite.
    Men det är alltså svårt att säga, försök att låna någons segel o testa med.

• argulander

Medlem
    24 september, 2004 vid 17:20

Man får nog pröva sig fram, kör ofta lite större segel än vad som är rekommenderat, ofta funkar det bra även om det kanske skulle vara optimalt med en större bräda för det seglet, men man kanske inte har råd eller lust att köpa ytterligare en bräda. Jag kör ofta 9,4 på min Fanatic tripple X 139 fast den bara är rekommenderad för max 8,5, det går helt ok men troligen skulle jag kunna segla fortare och plana ännu tidigare med 9,4 på en större bräda. MVH Klas

• nordgren

Medlem
    24 september, 2004 vid 17:55

Hur funkar ditt 7,8 till din JP?
    Vad kör du på för fena? två stroppar bak?

Jag har nämligen en likadan bräda, men har endast varit ute en gång med mitt 7,5 till den. Tyckte att den vart lite bökig. Men det kan ju vara en vanesak… dessutom var det första gången jag körde min bräda då. Efter det har det bara blivigt 6,4 och nedåt på JPn.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segelstorlek?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.