Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segelstorlek? Hjälp en noob och få en plats i himmelen

• tim-eriksson

Medlem
    15 april, 2009 vid 13:16

Det enda tricket jag sätter är kastfall, har övat en hel del på den och sätter den ofta från full planing 🙂

• sundberg

Medlem
    15 april, 2009 vid 15:26
    Tim.Eriksson;540665 wrote:
    Det enda tricket jag sätter är kastfall, har övat en hel del på den och sätter den ofta från full planing 🙂

hahaha xD Måste säga att jag är imponerad, jag har satt kastfall flera gånger jag med, även kastfall-ding, den är lite mer avancerad!

• andersbq

Medlem
    16 april, 2009 vid 16:51

Vet ju inte hur gammal du är eller hur bra du är på skate eller snowboardtrick, men nu har du ju riktig freestylebräda så det är bara att börja träna på att falla av, poppa, titta bakåt och våga släppa bommen! [ame]http://www.youtube.com/watch?v=7Mdhymkc-7w[/ame]
    När du börjar med detta kan du ha en liten kort fet freestylefena på typ 20 cm. Men Playmaten går ju att frisegla med oxå och då kan du ha uppåt 28-30 cm som lättvindsfena. Jag tycker dock att Naish originalfena på 25cm var kanon till 6,5.

• sundberg

Medlem
    16 april, 2009 vid 17:30

Tack anders för tipsen, videon va riktigt nice. Jag är 23 och skatear inte/åker inte snowboard men däremot telemarkskidor som jag jibbar en del med så viljan finns! Sitter i skrivande stund i skidkläder men jävlar va sugen jag blev på sommar och vind.

Är vulcan det tricket man brukar lära sig först?

• andersbq

Medlem
    16 april, 2009 vid 19:09

Man brukar väl säga som så att först tar man en nybörjarkurs i Apelviken, sedan lär man sig beachstarta, sen så är det Vulcan alternativt framåtloop. Då har man liksom grunden.
    Sedan kan man börja sin livslånga träning för att klara mer avancerade manövrar såsom gipp, vattenstart etc.

• sundberg

Medlem
    16 april, 2009 vid 19:30

;P Igår natt drömde jag faktiskt att jag va i apelviken och gjorde framåtloopar samt att brädan gippade av sig själv xD

• andersbq

Medlem
    17 april, 2009 vid 20:12

Visst skojar jag lite, men det sägs att syrrorna Moreno (världscupstjärnor) lärde sog framåt innan dom kunde gippa. Vissa saker handlar mer om stake/guts och andra grejor är ungefär som en golfsving, det tar ett liv att lära sig i perfektion. Själv skiter jag i om det blir bra eller dåligt, bara det blir. Och ofta.

• sundberg

Medlem
    18 april, 2009 vid 13:20
    andersbq;541207 wrote:
    Själv skiter jag i om det blir bra eller dåligt, bara det blir. Och ofta.

Mycket visa ord där du!
    Haha fräna systrar, skulle kunna tänka mig privatlektion med dem. Ja som du säger är det mycket stake/guts som gäller, minns första bakåtvolten med skidor, sket nästan ner mig när jag insåg att jag va på väg att göra den men när den satt så blev man ganska mallig ^^

Appropå ingenting, var får man tag på en billig och bra 430mast?

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segelstorlek? Hjälp en noob och få en plats i himmelen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.