Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segelstorlek i förhållande till vindhastighet?

• Segelstorlek i förhållande till vindhastighet?

Publicerad av sode på 20 januari, 2005 vid 07:32

…fanns det ett inlägg om för ett tag sen, men nu hittar jag inte det längre, &%¤##¤%&#!!!!

Det jag undrar är iaf vilka segelstorleker/brädstorlekar ni har vid vilka vindhastigheter… vikten har ju också betydelse så att man kan “anpassa” uppgifterna till sina egna förutsättningar (försöka iaf), ligger själv på ca 76kg…

Feel free att fylla på med andra uppgifter som kan vara till nytta, jag blir bara glad… smile.gif

och var går “gränsen” mellan lättvind och hårdvind…?

diil svarade 19 år, 12 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • dr-masse

Medlem
    20 januari, 2005 vid 10:45
  • sode

Medlem
    20 januari, 2005 vid 11:06

prexis, tack!

• diil

Medlem
    20 januari, 2005 vid 13:26

… Och varför heter det “lättvind/hårdvind” egentligen? Borde det inte vara “lättvind/tungvind” alternativt “mjukvind/hårdvind” i så fall? Lite konsekvens om jag får be! laugh.gif /D

• anonym-anvandare

Medlem
    20 januari, 2005 vid 13:41

Inte alls:

lätt, lätt, lätta adj.
    som sker med lite kraft

hård, hårt hårda adj.
    kraftig, motsats lätt, lös

• sode

Medlem
    20 januari, 2005 vid 14:46

lättvind/svårvind…?

• the_novice

Medlem
    20 januari, 2005 vid 15:00

Kör alltid med badväder/surfväder… cool.gif

• diil

Medlem
    20 januari, 2005 vid 15:07

Dåligt väder/bra väder.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segelstorlek i förhållande till vindhastighet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.