-
Segelstorlek på 100-litersbräda??
Funderar lite på å köpa en naish playmate 100… kruxet är bara att det står 6.4 och neråt – själv har jag 7.0.. någon som har erfarenheter av denna bräda?
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Segelstorlek på 100-litersbräda??
Taggad: freestyle, våg, våg freestyle
Funderar lite på å köpa en naish playmate 100… kruxet är bara att det står 6.4 och neråt – själv har jag 7.0.. någon som har erfarenheter av denna bräda?
Hade själv inte kört större än 5.7-6.0 på den brädan. Kommer inte ge någon större fördel med större segel. Du kommer bara trycka igenom brädan. Det kommer funka med 7.0 men inte optimalt om du vill köra freestylemanövrar. Sätt i så fall på feting fena.
Kelso
det är väldigt viktigt att du har en bra fena som passar bra ihop med ett sådan pass segel + att den ska funka ihop med brädan!
7.0 är stort på en 100 liters freestyle bräda!
Jag ska köra en Playmate 116 å kommer ha 5.9 som störst
Det är alltid en rekommendation angivet till brädor. Större går att sätta på men du kanske inte vinner så mkt i planing. Seglade själv med ett 6.9 på en RRD twintip wave på 85 liter en hel säsong.
Du behöver nog sätta på en större fena en standard för att få det att funka. Ca 25-27 cm (freestylefena) tycker jag funkar ok till 7.0.
men du har alltid varit en lättvinds kille EL Magnusino!
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Segelstorlek på 100-litersbräda??
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.