Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segeltrim fråga

• Segeltrim fråga

Publicerad av anonym-anvandare på 11 juli, 2000 vid 21:30

Hej! Jag har ett Art prime 7,5 och jag undrar om en sak i riggnings instruktionerna.
    När man pratar om luff längd och bomlängd, menar man då bara själva måtten på bommen respektive mast? eller är det avståndet som blir när man spänner upp seglet? Tex: är bomlängden måtten mellan bommens framdel till seglets bakdel, eller är det måttet på hela bommen.
    Om det är måttet på hela bomen, är då tanken att man ska spänna uthalet till max när man har bommen i den längden så att det inte blir nån glipa där bak.

Hmmm lite konfunderad…

anonym-anvandare svarade 24 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • lundgren

Medlem
    12 juli, 2000 vid 05:50

nedhalsöljetten,..från framkanten på masten – till innerkanten på bomnocken.

• anonym-anvandare

Medlem
    14 juli, 2000 vid 10:39

Hmm, jag förstår inte vad du menar riktigt….
    bomlängden hajjar jag, men inte det andra

• anonym-anvandare

Medlem
    14 juli, 2000 vid 11:16

Antar att han menar från nedhalsöljetten(du vet den lilla ringen i seglets nederkant =)), eller från blocket(om du har ett sådant) upp till toppen på seglet där masttoppen träs i. Dem här måtten stämmer aldrig exakt på cm så
    det är bara att prova sig fram.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Segeltrim fråga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.