-
Segelvård???
Jag spolar (nästan) aldrig av mina segel / gör rent dem. förutom någon gång på året… för förändrar det seglens livs längd?? någon som vet??? för är det verkliger sååå viktigt???
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Segelvård???
Jag spolar (nästan) aldrig av mina segel / gör rent dem. förutom någon gång på året… för förändrar det seglens livs längd?? någon som vet??? för är det verkliger sååå viktigt???
har aldrig spolat av mina segel och seglar endast i saltvatten, det älsta är från 98 och jag tror inte att det skulle vara fräshare om jag spolat av det någon gång.
Sand och sol är döden för seglen, inte saltvatten. Så rigga ner dem så fort du inte seglar och borsta bort sand. Då håller de garanterat längre.
/Magnus
Jag brukar alltid skölja av seglet grundligt vid säsongens slut. I år glömde jag dock det, innan minusgraderna slog till. Så det fanns bara ett sätt kvar, DUSCHEN!
Av med kläderna in med seglet och sig själv i duschen, och där stog vi. VArmvattnet rann ner från min hjässa och slog till clewen med ett “PLASK”, resten kan ni fantisera fram själva. “Hmm , väldigt trött o mätt efter en mattävling på pizzerian.. “
Men som sagt mitt råd är at skölja av seglet grundligt efter årets sista tur.
Jag horde att kranvattnet i dom flesta stader innehaller mineraler som kan forstora seglet mer an saltkristallerna, men sand far det absolut inte va pa seglet nar man forvarar och transporterar det.
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Segelvård???
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.