Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Segla nu…
-
Segla nu…
Publicerad av kitelife på 26 oktober, 2002 vid 10:23Nu drar jag ner till habo och försöker köra en stund…
anonym-anvandare svarade 22 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Har ingen bil, men i morgon kanske. Har du provat den nya torrdräkten ?
Melker
-
jaha.
LBWS: 4.6m/s syd
DMI: 20m/s nordväst
http://batvadret.foreca.se/area6.html: 9-10m/s över Lomma-området, kanske upp till 15 nere i Skanör, vad gör man av detta?
-
Vad kör du med för dräkt nu då ? Funderar på att köpa mig en begagnad våtdräkt att ha över min tror du det funkar eller blir det för kallt ?
Melker
-
Det skall också bli ett jäkla busväder. Häll-regn !!
Melker
-
funkar det å köra i spöregn? har aldrig gjort det. det regnar alltid lite nuförtiden tycker jag. isch.
-
tjena allihop!
vad kör ni med för våtdräkter???
jag ska köpa mig en men vet inte vad… torrdräkt verkar vara lite farligt och dessutom dyrt, men en semidry kanske? i så fall vilken tjocklek? vad funkar för er och inom vilka temperaturer?chill On.
-
jag är ju viking, så jag kör med en 3/4 och en väst med huva under.. jag rekomenderar att köpa en torrdräkt för det är ju lite kallt.. men det går!
ha d // Johan
-
vad skulle vara farligt med en torrdräkt?
att man köra fast det är jävligt kallt och attd et går ut över resten av ens liv?
-
det jag hört är att den kan fyllas med vatten när man kvaddar och att den då blir som en vattenfylld plastpåse… dessutom att om man får in lite vatten blir den grymmmt kall. dessa fel kan säkert bero på bristande kvalite på dräkten men om man ska ha nått bättre ryker nog skjortan.
Chiiil On
-
om man har en hyffsat tunn våtdräkt under skaltorrdräkten då? så överlever man iallafall…
Logga in för att svara.