Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing seglade du 9 Juni 2003, Big Day?

• s

Medlem
    11 juni, 2003 vid 16:59

Ärligt talat – vad var det för ”Big” med annandagpingst????
    Det var inte episka förhållanden varken för vågor eller vind och då kan det väl knappast kallas Big day???? Det är ju att nedgradera detta uttryck!
    I måndags blåste det inte så mycket som de sa i prognosen, det avtog dessutom snabbare än de sa, det var upp till 2m vågor (inte vad jag kallar big).
    Det enda som var big var antalet seglare ute på vattnet.

Jag är skeptisk!

Jag var för övrigt i Halmstad; Dogshit och Ringenäs. Halmstadsborna säger att de har ställen för alla vindriktningar… Hur är det med det egentligen? I måndags blåste det ”mitt mellan” Dogshit och Ringenäs – är inte V-VSV än ganska vanlig vindriktning? Det var vindhål på Dogshit och stökig sideonshore på Ringenäs…

Jag är skeptisk!

Nu skall jag ut och freestyla!

/Staffan

• calle_kuling

Medlem
    11 juni, 2003 vid 17:06

I Visby var det en av de bästa dagar jag haft iaf! Visst, jag har ingen bil och lite pengar, så möjligheterna har inte varit stora att få sig många erfarenheter, men jag spräckte nog mitt personliga speedrekord (30 knop?) med vågpryttlarna!

Det aggressivaste någonsin!!! (Stormen den 5 april gick inge bra, men det gjorde det i måndags)!

• lars_k

Medlem
    11 juni, 2003 vid 17:43

Håller med. Inte någon av surfberättelserna här på konfen från måndagen skvallrar om något speciellt. Torö, Halmstad etc verkar ha haft helt OK förhållanden. Men vafan, 4.2-5.8 segling är ju vardagsmat. Här på västkusten iaf.
    Det ska ner i 3.5 och masthögt om man ska tala kunna tala om nån ”Big Day”. Väntar otåligt på den riktiga ”Big Day”, brukar bli ett par varje år….Varför inte midsommar =)

• calle_b

Medlem
    11 juni, 2003 vid 17:48

Återkommer när jag vart i Danmark i tre veckor framöver!
    Om jag överlever wink.gif

wink.gif

• lars_k

Medlem
    11 juni, 2003 vid 17:58

Japp. Du lär få en hel del att berätta om.
    Jag åker också över en lämplig helg. Väntar bara på prognosen med stort P =)

• jat

Medlem
    11 juni, 2003 vid 18:36

Statistiskt var det en ”big day”, med tanke på veckorna innan. Men ser man på hela våren så var det ju inget speciellt. Jag minns när ullunderstället och alla vantar och mössor var på. Då var det en del fina dagar. Men!!! Jag är jäkligt glad för det som blev av! //J

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2003 vid 06:50

Tänkte mer BIG SAIL
    nog för att det blåste endel, en dag jag kommer minnas
    länge iallfall, överriggad med 4.7 och 30 cm för lång
    bräda.
    Men inga direkt bra vågförhållanden, men hade ändå
    inte vågbrädan med mig.

• oscar

Medlem
    12 juni, 2003 vid 07:07

På Roxen var det iallafall en BIG DAY. Segel mellan 3.6 och 4.1 användes. Tyvärr varken sideshore eller swell men feta hopp lades. Själv missade jag detta för en halvkass dag i A-bay……

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2003 vid 07:26

Staffan sov in på morgonen och kom försent till Halmstad. Innan han kom var det stort och episkt. I Halmstad är det dessutom så att vi håller på dom bästa spotsen så att inte Staffan kommer hit för ofta 🙂 / Joacim

• fnassel

Medlem
    12 juni, 2003 vid 07:29

Big Day vet jag inte om det var! men Grönhögen lär i alla fall ha varit helt OK. Runt 4.0 och Head high. Själv bröt jag foten i första framåten och fick tillbringa resten av dagen på akuten!
    Kul sommar va?
    Mattias

• anonym-anvandare

Medlem
    12 juni, 2003 vid 07:58

been there, done that. Inge vidare men det läker, lite otur att det hände nu, min fot gick sönder slutet av hösten så det gjorde inte så mycket. Det är roligare att hoppa på vågorna än på kryckorna…

• zehlertz

Medlem
    12 juni, 2003 vid 07:59

Men jämfört med hur det har varit tidigare detta året så tycker jag definitivt man kan räkna det till Bigday!

Hur många rödadagar/helger har det blåst över 10s/m hela dagen *ok, några små hål i vinden…men det kom ju tillbaka*

fasst du har la haft säkert 10-15 såna här dagar bara i maj?

• s

Medlem
    12 juni, 2003 vid 08:31

Jo, jag fick känna på det ”stora och episka” med min 4.0:a även om jag bytte upp till 4.5 ganska snart. Och jag får hålla med om att Dogshit var väldigt bra och jag åker gärna dit igen. Men om man ser till dagen som helhet, så otroligt bra var det inte att det kan kallas en ”Big Day” tycker jag. Eller tycker du verkligen det? Om ni nu har så fantastiska förhållanden nere i Halmstad att ni inte avslöjar det för att det är så bra – då borde måndagen på Dogshit varit ganska medioker… eller…
    Sedan träffade vi alla Halmstadslocals i Ringenäs på kvällen – så om ni har ett hemligt spot vet ni inte ens själva om det… wink.gif

Men för att kallas ”Big Day” behöver det inte vara 3.7 och masthögt. Episka förhållanden kan uppträda på 5.0 också. Stort betyder inte bra egentligen.

Nä, nu skall jag ta långlunch och freestylea i väst 10-15m/s som det blåser i Göteborg just nu! Hur är det i Halmstad? (förlåt, den var stygg… )

/Staffan

• lars_k

Medlem
    12 juni, 2003 vid 08:39

I mars och april hade jag några ”halvepiska” dagar i Varberg och Gislövshammar. Maj var helkass. Juni har börjat lovande, dock.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing seglade du 9 Juni 2003, Big Day?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.