Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Seglade Fituna idag
-
Seglade Fituna idag
Publicerad av swe-496 på 21 april, 2000 vid 17:14Var nere o seglade premiär turen i Fituna idag. Kanonväder o lagom med vind för att testa de nya racegrejorna. Seglade 10,5 med 56 fena på en F2 XL.
Det var så jäkla bra när man fick iordning trimmet på grejorna. Det var ca 8-10 seglare där.linsurfer svarade 24 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Räcker det att segla med 5-3 steamer och handskar där nu ? Eller behöver man varmare grejor ?
/Ch
-
Jag seglade kortärmad dräkt. Men det var lite kallt om armarna. Jag hade glömt min 5/3:a hemma. Det var svinigt kallt i vattnet, men varmt i luften.
-
Knatte
Gäst22 april, 2000 vid 08:50Hej!!
Det räcker gott och väl med 5/3 dräkt. Seglade i GBG igår, utan vantar och huva utan problem. Det är enbart ifall du plaskar lite i vattnet som det blev kallt om händerna.
Mvh Christer -
I mälaren var det 8.2 grader igår kl 13:00 (på ca 50 cm djup). Hääärligt…
-
Knatte
Gäst22 april, 2000 vid 19:32Hej!!
Jag råder dig att behålla dojerna på ytterligare några veckor. Det är kallt om fötterna i vattnet utan skor, jag lovar!! / Christer -
Hej, Bra tryck i Gävle också.
fredag seglade jag 8,8 hyfsat drag ibland. Lördag: först överriggad 8,8, bytte till 6,2 och freestyle, för att senare köra 8,8 med bra drag igen.
Ingen huva och handskar på hela helgen, jippie!//Mac, TS
-
Björnön i V-ås också med 258 och 5.4 väldigt byigt men lite tryck då och då ! seglade med steamer 3-2 mm med avt. ärmar utan problem!! Väntar otåligt på en riktig bra dag sydväst 4.5 med sol!!
-
Hade också premiär i fredags vid framnäs V-ås, lite halvdåtlig sydost men planade med 7,3 an. Hur ser prognosen ut för mådagen ?? Vi kanske ses då om det blåser och är varmt, om du ska ut. Kul var det i alla fall…
Mvh Stefan
-
Jag körde AHD D72 och SC5 8.8 (lånat) på Roxen, funkade bra. Första gången på så stora grejer, jäkligt intressant. Otäckt tidigt man kommer igång. Man tänker “kan omöjligt plana nu” men så pumpar man ett par gånger och så är man iväg, jävligt kul faktiskt.
Logga in för att svara.