Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Select formula f1

• jester

Medlem
    26 juli, 2013 vid 19:31

Brukar ju inte fungera så bra att bara kopiera en fenas form, det gäller ju att få ordning på alla andra parametrar också.

Underbart när 3 lök anses vara ett fynd… 🙂 Synd att det skall vara så förbenat svårt att få tag i dom bästa fenorna…

Jag har alltså inte provat fenan… 🙂

• sailortrash

Medlem
    26 juli, 2013 vid 20:16

Jo men boss och z-fins ligger ju runt 6k…

• sailortrash

Medlem
    26 juli, 2013 vid 20:18

Jag är lite trött på min drake r13 m och det sägs att de nya fenorna gör stor skillnad även på äldre brädor..

• hartwig

Medlem
    27 juli, 2013 vid 13:35

Kontakta Per Boström i Åmål. Han och brodern Anders tillverkar formulafenor med olika styvhet, allt från väldigt mjuka till hårda. Styvheten är av väldigt stor betydelse för brädans uppförande. Jag har själv köpt en av dom för lättvind (ganska mjuk) och den är verkligen bra.
    Mats

• sailortrash

Medlem
    27 juli, 2013 vid 19:09

Intressant. Svensktillverkade fenor alltså…vad fick du betala då?

• hartwig

Medlem
    28 juli, 2013 vid 06:54

Jag vet inte hur mycket betalt dom kommer att ta betalt fortsättningsvis. Jag gav ett lågt introduktionspris. Du får ta kontakt med dom.
    Mats

• swe92

Medlem
    28 juli, 2013 vid 22:13

Vi har några proto fenor kvar med varierande styvhet.
    just nu håller vi på att testa en ny design på fenan så vi får se vart det leder
    Om intresse finns så når ni mig på E-mail per@windsurf.se eller på mobil
    0704521187
    /Per

• jester

Medlem
    29 juli, 2013 vid 05:12

Per: Om ni vill ha många kunder… Ta fram en bra weedfena för speed. Lär sälja som smör… 🙂

• swe92

Medlem
    29 juli, 2013 vid 16:13

Det ska väl gå bra att ta fram, Hur mycket flex ska det vara i en speedfena? vilken storlek är mest användbar? kan man få lite synpunkter så kan man ju göra en prov modell
    /Per

• kapten-k

Medlem
    29 juli, 2013 vid 22:06

Ganska mycket flex ungefär som toppen på en lättvinds formula. Hurricane weed är ganska mjuka. Dom är nog laminerade med polyester för de tål ingenting i form av sandbankar.

• jester

Medlem
    30 juli, 2013 vid 07:46

Den storlek vi kör oftast i TT är en 28cm Hurricane Weed.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Select formula f1

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.