Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Senaste rullen från Seb när han tränar på Fuerte
-
Senaste rullen från Seb när han tränar på Fuerte
Publicerad av cortex på 3 oktober, 2006 vid 15:08Blev klar för några dagar sedan.
http://www.flysurfer.com/Gallery/v/videos/Sebastian+Bubmann+Fuerte+Training.avi.html
(OBS! Inte proffs-redigerad/filmad på något vis. Det är Sebs polare som filmat och Seb som redigerat)
/Kaj(Tech)
ric svarade 18 år, 5 månader sedan 11 Medlemmar · 20 Svar -
20 Svar
-
Jepp, det är Psycho III som han kör. Alldeles omoddade serial-kites.
BTW, om någon av er har problem med att spela upp filen så ladda hem VLC.
Finns på:
http://www.videolan.org/Kaj(Tech)
-
Cortex wrote:Jepp, det är Psycho III som han kör. Alldeles omoddade serial-kites.
BTW, om någon av er har problem med att spela upp filen så ladda hem VLC.
Finns på:
http://www.videolan.org/Kaj(Tech)
Vet du vilken storlek det är på den P3:an? Eller är det flera kanske..
Hade köpt en imorrn om dom inte varit så förbannat dyra… . .
-
De jag såg skymta förbi i filmen är 6, 10, 13 och troligtvis en 17 (man ser bara bommen).
Tyvärr inte så mycket att göra åt priset på dem, de kostar ungefär 4 gånger mer än en LEI att tillverka… så marginalerna är relativt tighta.
Däremot har man ju 10% rabatt som medlem i Stockholm Kiteboard (kostar 25 kr/år att vara med)… och det bästa av allt är att man inte behöver bo i Stockholm för att bli medlem. (Phew… :cool2: )
/Kaj(Tech)
-
FAN när ska ni sluta sälja fjoill, man blir lika förbannad varje gång
-
Allra argast blir du väl ändå när de dessförinnan varit ägare till EH´s en inte helt ovanlig konvertering här i den upplysta änden av landet 😉
/Tobas
-
Ähh. släpp foil/tub-skåpet. Sebastian har ju flow ju, jag tycker det ser snyggt ut.
Fast vi foilsäljare är ju lite roliga och öppnar ju för kommentarerna när vi promotar våra grejjor med åkning som tubarna gjort sen typ 2003. Och försöker få det till att peka på aktuell kites förträfflighet. 🙂Om några minuter gör jag det igen i en annan tråd 😉
-
Klart du vill vi ska släppa det skåpet Milkman, då du gärna ser att alla byter kappsäck i samband med säsongsskiftena. Något som jag ser som fullständigt onödigt 😉
-
SamHansson wrote:dom värkar sjukt trötta i hoppen
Ha ha, visst. Vi säger väl det. Märkligt att så ”sjukt trötta” kites kan hoppa så högt i verkligheten…. I Seb’s film var det iofs få whip-jumps. Så det har med åkstil att göra som du säkert redan listat ut.
Hör med Pjoter om du kan få testa hans P3 10 så får du själv kolla hur ”trött” den hoppar. 😉
Milkman, klart alla videos med duktiga tävlingsåkare liknar varandra. Det har väl inte så mycket med val av kite att göra? Snarare beror det på vad freestyle-domarna ger höga poäng för…. på gott och ont.
Hugo, gott. Då är ”vi” på rätt spår med andra ord. 😀 😀
/Kaj(Tech)
-
Umm, nä. Jag älskar min sambo och mina barn.
Jag gillar att kite’a. Jäkligt mycket iofs. Men jag ligger knappast och klappar på mina kites under ensamma stunder. 😀
Sedan gillar jag Flysurfer eftersom de har ett väldigt metodiskt och vetenskapligt sätt att designa kites på. Något som piloten inom mig uppskattar eftersom jag tycker att aerodynamik är klart intressant.
Å andra sidan finns det gott om andra trevliga kites på marknaden nuförtiden… i princip alla stora märken gör bra kites numera.
Sedan är det upp till var och en att välja vilka features som är viktigast när man köper kites. För mig, och många andra, passar FS-kitesen in på det vi vill ha.Men som jag sagt ca 100 ggr tidigare, testa olika kites själva och bilda er en egen uppfattning/åsikt.
Och Sam, hade du något vettigt du ville framföra i tråden så lyckas det inte riktigt. Men om det är någon tröst så tycker iaf jag att denna tråd börjar bli riktigt underhållande. 😀
/Kaj(Tech)
-
Är det inte lite väl tidigt på dagen, t.o.m för dig, att röka på? 😀
/Kaj(Tech)
Logga in för att svara.