Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › senaste veckans hjälm-cäm från Apelviken
-
senaste veckans hjälm-cäm från Apelviken
stinger svarade 19 år, 6 månader sedan 16 Medlemmar · 26 Svar
-
Det tog en liten stund att ladda hem (typ en timme för den andra filmen, öh) men headcam RULES!
Ah – ett tillägg! OERHÖRT bra musik i inledningen, den är grym den där!
Kul att se var det, fler filmer! Kanske vrida upp kameran något, mer våger och förhållanden kanske lite mindre skak då?
Och så en förmodligen oerhört fånig fråga – håller du alltid masthanden sådär långt fram när du seglar eller var det “the headcam action stance”?
Filma På!
-
Gott att se Lars, blir hyfsat sugen nu när man sitter i ett jävla vaacum! har inte surfat på en månad!
Suveränt också med 2 kinds of love med JSBX, gamla hjältar!!!
äkta surfmusik!Mer headcäm åt folket!!!
-
Funderar lite på om hjälmen sitter hårdare/tajtare på skallen så skakar det kanske mindre. Kanske limma in mer skum så att den sitter bättre…
Har en ny lins på gång med mer vidvinkel (92 grader mot 78 på nuvarande) så kommer man se mer runt om. Dock tappar man nog på djupet.
Har nog ganska brett mellan händerna, har långa armar och så håller man ju på och lirar med riggen hela tiden, pumpar, rider vågor etc. Då gillar jag att hålla brett.
Med hjälmcamen avslöjar man tydligen sin teknik och åkstil – farligt farligt… =) -
Jag åker också brett numera (tog faktiskt intryck av att se Staffan i den där grymma surfrullen…), framförallt i vågor och med mindre segel. Fast förutom i gippar och toppsvängar så håller jag aldrig masthanden sådär långt fram som du gör. Undrade lite bara…
Och jo, film är grymt avslöjande, framförallt med hela biografmaskineriet på skallen verkar det som. Plötsligt känns det fint att själv i stort sett aldrig vare sig ha blivit filmad eller fotad under segling, den genomförfalskade bilden av mig själv och min sköna surfstil kan därmed leva vidare ett tag till…. 😉
Brett På!
-
Japp, JSBX är grymma. Den skivan (Now I got worry) är tokigt bra. =)
-
Tack för filmerna!
Skitkul att se.
Stort bonus-tack för att ni inte bara visar de ögonblick då allt går som det skall.
Missar och plask och strul med grejorna är skönt att se, så man slipper känna sig så ensam. -
Hehe. Japp. Jäkla uthalstamp som gick av mitt bland värsta bryten. Blev spolad ett bra tag innan jag snodde ihop nåt så att jag kunde segla in…
-
Snyggt jobbat! Jag stod och fotade på em då prylarna låg i Köpenhamn! KUL med headcam! Stora filer dock!
-
Att det är avslöjande ja! Väldigt nyttigt att se sig själv. Min son filmade mig häromveckan (inget surffilmhistoriskt mästerverk precis) och bomhöjden! Jag trodde jag hade den i ungefär halshöjd men den satt i det närmaste i knähöjd!!
Logga in för att svara.