Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing seniorsurfare, någon??

• Kjellorix

Gäst
    24 april, 2005 vid 18:45

Inlägg raderat av Kjellorix

• surfslusken

Medlem
    24 april, 2005 vid 19:57

Härligt! Ni får ju en att känna sej som en tonåring trots att man gjorde debut på en 3,90 lång “Beach Board” i början av 80-talet, 82 har jag för mej de va. Va enkelt livet var då. Man körde 5,6 kvadrats seglet oavsett hur mkt/lite de blåste och så brummade det så skönt från centerbords kasetten när man närmade sej planing.

De e ju så man blir tårögd frown.gif

• tiki

Medlem
    24 april, 2005 vid 20:31

Med full respekt för alla tidigare nämnda. Christer Falkman, nära 60-strecket, slänger sig ofta runt i allehanda loopförsök i Varbergs vågor. Dessutom riktigt medveten om materialet i vågsammanhang. Fast Christer föredrar gymmet före konfen….

Kul att intresset hos vissa inte avtar med mängden grått hår.

//J

• stang

Medlem
    25 april, 2005 vid 07:27

Bara 33 vårar smirk.gif

När jag började segla så nådde jag inte riktigt upp till bommen fast den var nerkörd så långt det gick. Favorit sysselsättningen på sommrarna var att segla “kull” med polarna i skärgården, det gällde att ramma någon av polarna och då var det hans tur att jaga grin.gif

• pork

Medlem
    25 april, 2005 vid 07:59

Tja, själv är man snart 39 år och får väl betrakta mig som återfallssurfare. Har aldrig riktigt lyckats sluta vilket ju e gott förstås. En reflektion kring Knattes eminenta bilder är ju att allt var i någon form rosa på 80-talet, själv hade jag en otroligt snygg rosa Gul på min kropp på den tiden… märkligt… Det var ju då en herrens nåd att man fick sitt första fullattade segel från Hood (Diamond Head 5.3 har jag för mig) vilket var grått och grått samt lite grå och brunaktig kevlarförstärkning smile.gif, f ö ett fantastiskt segel på den tiden och framförallt inte rosa.

// Pork

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2005 vid 08:14

41 och mer på hugget än någonsin. Stod första gången på bräda i början på 80-talet. Windsurfer original var det och när den köptes hade man precis slutat med träbom och mast!

• surfen

Medlem
    25 april, 2005 vid 08:29

50 bast den 23/4 och surfar pa TENERIFFA 12- 17 m/s vaaagor

• anonym-anvandare

Medlem
    25 april, 2005 vid 10:11

125 år
    Jag och min fru är 125 år tillsammans och hon är tre år äldre än vad jag är.
    Vem är äldsta aktiva kvinnan i Sverige????

I vintras var vi en månad i El Yaque och surfade och hade säsongsstart här hemma för snart en månad sedan.
    Själv började jag surfa 1977.
    Janne i Klagshamn

• vinta_kestrel

Medlem
    25 april, 2005 vid 11:24

Låter nästan för idylliskt för att vara sant. Tänk om vi kunde komma dit igen med vindsurfingen. Se en massa 8-12 åringar fara omkring och leka kull i sina försök att lära sig plana. smile.gif Eller att varenda båt man ser på sommaren har en modern bred vindsurfingbräda liggande på däck…

/Niclas, 37 surfat sen 1979. Alto var starten, sen blev det Windglider, Tiga 320, Kiwi, Bick Rock, Hard Rock, hemmabygge, Bic Alto x 3 (har nog glömt nåt), uppehåll 10 år, nu återfallssurfare.
    http://www.brett.se

• ulfp

Medlem
    25 april, 2005 vid 12:34

Numera 46. Började i slutet av 70 talet. Missade 1989-2002. Fan vilken utveckling…

Körde Väddö innan dom flesta hittade dit. (Bilder nedan från Sandviken 86 tror jag)
    1986-01sx.jpg
    1986-04sx.jpg
    1986-02sx.jpg

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing seniorsurfare, någon??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.