Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ser ut att kunna bli lite vind på DemoDagen
-
Ser ut att kunna bli lite vind på DemoDagen
Publicerad av nilsson på 14 juli, 2006 vid 20:42Inte mycket, men med tanke på vindregistret på kitar idag lär det inte vara något problem! Tex 4,5m/s med en 13 drake, så det skall bli kul att se, vad de olika märkena går för imorgon!
Saxat från båtweben plus:
Lör. 13:00 N 5.4 m/s, Våghöjd: 0.2 m.
Lör. 16:00 NV 6.9 m/s, Våghöjd: 0.6 m.nic svarade 18 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
hoppas att ni får det trevligt iaf 😉
fixa lite bilder oxå..!!
det roliga med bilder är inte att se någon tjej/kille köra med en kajt….!!
det ROLIGA med bilder är att seee alla som är där och har det trevligt utan vind….!!
”det löser sig” !
-
Nilsson wrote:Inte mycket, men med tanke på vindregistret på kitar idag lär det inte vara något problem! Tex 4,5m/s med en 13 drake, så det skall bli kul att se, vad de olika märkena går för imorgon!
Lör. 16:00 NV 6.9 m/s, Våghöjd: 0.6 m.Jag vet att Milkman skrivit nåt om stora brädor å en 13 men tyvär. Inga storlek 13 får packas upp i förnedringssurf. Lättvindstiteln är Flysurfers med Cabrinha som kronprins.
Blanda inte in någon storlek 13 å snack om stor bräda. Å helt riktigt att inte nämna namnet ens i samma inlägg som förnedringsurf. 13 är varken bättre eller sämre än andra flatkites i ämnet lättvind. 13 ska man bara ha roligt med, inget annat. I riktig vind däremot kan den t.o.m glänsa med sina egenskaper å få folk att få kiteglädjen tillbaka.nic
-
Hej nic,
Verkar som vi har samma åsikt! Mvh Bengt N, förnedringssurf expert, -
nic wrote:Nilsson wrote:Inte mycket, men med tanke på vindregistret på kitar idag lär det inte vara något problem! Tex 4,5m/s med en 13 drake, så det skall bli kul att se, vad de olika märkena går för imorgon!
Lör. 16:00 NV 6.9 m/s, Våghöjd: 0.6 m.Jag vet att Milkman skrivit nåt om stora brädor å en 13 men tyvär. Inga storlek 13 får packas upp i förnedringssurf. Lättvindstiteln är Flysurfers med Cabrinha som kronprins.
Blanda inte in någon storlek 13 å snack om stor bräda. Å helt riktigt att inte nämna namnet ens i samma inlägg som förnedringsurf. 13 är varken bättre eller sämre än andra flatkites i ämnet lättvind. 13 ska man bara ha roligt med, inget annat. I riktig vind däremot kan den t.o.m glänsa med sina egenskaper å få folk att få kiteglädjen tillbaka.Helt rätt sagt, men när det väl blåser så är det riktigt gott att äga en Ozone Insinct 13 och 9!
Ses nere på Demodagen!
//Marcusnic
-
Hbgkitare wrote:Helt rätt sagt, men när det väl blåser så är det riktigt gott att äga en Ozone Insinct 13 och 9!
Ses nere på Demodagen!
//MarcusHade tänkt impulsåka ner men vinden ser för klen ut denna gång. Det blir inte värt 6 timmar i bil. Men jag kommer nog ner snart en annan dag när det blåser lite mer.
Kanske har jag med mig lite demokitar å improviserar en testdag för de som vill…nic
Logga in för att svara.