Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Seriös fråga

• Seriös fråga

Publicerad av bates på 11 juli, 2005 vid 09:43

Det här jäkla hackandet på foils i vart o varannat inlägg har fått mej att bli intresserad av fördelarna och nackdelarna med foils.
    Det kan ju inte vara så att det bara finns fördelar med det man själv kör på¨och nackdelar med det man inte kör. Jag har uppfattat det som om foils är lättare att launcha själv samt har bredare vindregister men vad vet jag egentligen, har knappt sett några i verkligheten. Hade varit kul att pröva en men jag ser inte hur det skulle kunna bli en realitet i LEI-kåta skåne, inget ont om LEI dock även om de inte är felfria.

nic svarade 19 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • bempa

Medlem
    11 juli, 2005 vid 10:41

Tycker det är dags för en riktig showdown, så slipper folk spekulera.

• bohn2fly

Medlem
    11 juli, 2005 vid 11:09

Här har du liknande trådar som du är ute efter. Visst, det har hänt en hel del sedan dessa trådar, men du fårstår grunden ivarjefall.

LEI vs FOIL – tråden

/Peter

• bates

Medlem
    11 juli, 2005 vid 11:29

Bra länk utan en massa onödigt skitsnack

• nic

Medlem
    11 juli, 2005 vid 11:33

Jag skulle kunna svara dig varför jag självklart kör foil på vintern men det är inte riktigt säsong för sånna svar tror jag 😛

Jag tror foil på vattnet fått lite badwill eftersom de ofta lanseras som lättvindsalternativ å alla vet vi hur tråkigt lättvind är oavsett skärmtyp. Alla kitar är trötta i lättvind.

Sen är det några som provat foil för massa år sedan å dömmer alla foils efter detta. Inom foilkategorin finns mycket större skillnader än inom LEI. Fast i och med Crossbow och andra nyheter så kanske även LEI börjar bli lite bredare snart. Det kan bara vara goda nyheter för både foil och LEI.

nic

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Seriös fråga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.