Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Sevärt i New York City

• Sevärt i New York City

Publicerad av alex_ på 13 mars, 2007 vid 20:16

Hej, ska till New York över påsk och tänkte kolla om någon vet några feta grejer man kan kolla på som inte är de värsta turistfällorna.

Var där samma tid förra året och då avverkade jag alla dem. Så denna gången tänkte jag leta efter lite legendariska och smått underground saker…

Några heta tips?

alex_ svarade 18 år sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • andersbq

Medlem
    14 mars, 2007 vid 06:31

En upplevelse är att ta spårvagnen ut till Coney Island (Södra Long Island) , ett nöjesfält med boardwalk i risig 50-talsstil, inget inträde eller så men skönt ställe. Bra om man vill kolla från storstaden några timmar och dessutom billigt!

• bjornen

Medlem
    14 mars, 2007 vid 08:09

Turistfälla vad är det ? Gå på baseball. Dra till Little Italy och käka på någon shysst resturang och avsluta sedan med bar runda i Soho, hur kul som helst. Om du nu mot förmodan skulle ha missat ännu en turistfälla så ta circle line runt manhattan 3 timmar fyll ryggan med bira och sitt uppe på soldäck och mys. Jag var där i september 2001 och åkte hem 10 :tongue: då var det lite varmare skulle jag tro så det gick bra att sitta ute på båten. Gå en sväng inne i Central park (dagtid). Känner att jag är lite avis 🙂

//Björn

• alex_

Medlem
    14 mars, 2007 vid 10:15

Haha tack för svaren. Jag tänkte mig mer lite såhär kända rockhak (INTE Hardrock Café) eller skate/surfshoppar. Little italy har jag besökt och det var riktigt schysst där. De skumma källarlokalerna där ”svarta marknaden” (dvs alla skräppiratkopior) hade sitt huvudfäste i chinatown var också ganska intressant.. Central park likaså. Long island har jag nog tyvärr inte tid till.. Men som sagt. gärna kända (och skumma) rockhak eller små konsertställen med gedigen historia eller skate/surfshoppar som inte ligger på times square 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Sevärt i New York City

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.