Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing seventy and still going strong

• sea_surf

Medlem
    17 februari, 2007 vid 11:04

Gjutet, det finns hopp om ålderdomen!
    Första gången jag var i Danmark och seglade, 1992, träffade vi en finsk man som då var kring 70. Han var på hemväg efter ett par månaders windsurfing i Portugal och Spanien. Mellanlandning på Jylland för lite segling, bilen var väl värd något mindre än brädan, han hade senast utrustningen och seglade riktigt bra. Väl hemma i Sandviken stötte jag på ett pensionerat par på Strandbadens camping, de bodde i sin husbil och windsurfade där andan föll på sommarhalvåret.
    Hoppas det blir många säsonger till innan man lägger sig på freeridebrädan i frånlandsvind och självdör!
    /Christer O
    (och tack för klippet, soulsurferusa!)

• dr-masse

Medlem
    17 februari, 2007 vid 11:23

Härligt!

Ja, vågen har ju fasen ingen aning om man är 12 eller 85!

Inspirerande!

• dude

Medlem
    17 februari, 2007 vid 12:36

Koolt! Honom vill jag bräcka 🙂 Hur mågna år är det dit? 40 år!!! Det sätter saker och ting i perspektiv, man får tänka på att underhålla kroppen rätt.

• walle_gbg

Medlem
    17 februari, 2007 vid 16:34

Rune i Björlanda kör fortfarande. I alla fall förra säsongen. Han fanns förmodligen på plats när inlandsisen lämnade västkusten. Han är min hjälte.

• fnassel

Medlem
    18 februari, 2007 vid 12:54

Och jag som brukar titulera mig gammelsmurfaren. Jag får nog tänka om lite. Jag har ju för sjutton 30 år kvar till olboysligan!

/

smurfaren

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing seventy and still going strong

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.