Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Severne
-
Severne
Publicerad av jhj på 9 maj, 2005 vid 09:16Hej!
Är det någon som har erfarenhet av Severne NCX 7.0 2005 eller deras segel generellt sett?
/Jonasteamrider svarade 19 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Jag har ett C2 6.5 men har bara kört två ggr hittills (i torsdags och fredags), blev positivt överaskad!
Gott bottendrag om man kör med lite neg. uthal, tvistar samtidigt och ger en bra toppfart, verkar tåla mycket vind utan att tappa formen/ändra dragpunkt. Passar riktigt bra till min HS96, hade inte GPS med mig (trasig) men fort gick det… -
Windsurf testar ju ett NCX 7.5 i senaste numret. Fick riktigt bra kritik
-
Knatte
Gäst9 maj, 2005 vid 12:42NCX 6,5 kvm var det de testade
Severne NCX och Tushingham T-bird var väl testvinnare ihop med Gaasta Matrix.. -
Knatte
Gäst9 maj, 2005 vid 13:01Det går ju alltid fort, varje gång man har glömt GPS:en eller att batterierna tagit slut.
Tror det kan handla om 2-3 knop extra fart i dessa lägena -
Haha, ja men den här gången var det inte bara inbillning tror jag, det var en del ögonvittnen/skrämda surfare på plats också…
Största problemet är ju att hålla sig på vattnet med hypern! -
Knatte
Gäst9 maj, 2005 vid 16:22
Svar till:
Största problemet är ju att hålla sig på vattnet med hypern!
[/ QUOTE ]
Hur skall man tolka detta? Som att det är ett kraftigt fenlyft på gång eller att det går så fort att brädan lyfter
Känner inte igen problemet, men jag kanske uppfattade påståendet fel -
Körde först med en 35 cm fena som funkat bra till 7.5 men som blev i största laget till 6.5, hade inga problem att hålla brädan plan men i kombination med “vågorna” i farleden i Björlanda så kändes det som att jag spenderade mest tid i luften!
Det hjälpte lite med en mindre slalom fena på 30 cm, men tyckte nog att jag fortfarande flög rätt mycket. Lite lurigt också med en såpass bred bräda i luften…
-
Hej
Jag har kört på Severne (Blade och S2) i två säsonger nu och kan bara ge beröm. Genomtänkta lösningar och material av bästa kvalitet.
Dessa segel håller måttet. Att de sedan är stabila och
lättseglade gör inte saken sämre. Satsa på Severne, du blir inte besviken/ Paddy S-44
Logga in för att svara.