Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Severne Blade 2007 vs. 2008

• dr-masse

Medlem
    12 februari, 2009 vid 10:19

Har läst två recensioner, om det kan vara av intresse?

Lär inte vara så många i Sverige som kan jämföra, någon teamseglare kanske?

• surfmeister

Medlem
    13 februari, 2009 vid 17:17

Har seglat en del med Blade ´08 och gillar dem skarpt. Hade jag råd skulle lätt köpa en linje Blade’s då de kombinerar mjukhet och on/off egenskaper som man oftast finner i mer “down-the-line” segel med ett super najs botten tryck och kontroll. Tyvärr är de hysteriskt dyra………..Seglar idag själv med Simmer CO och tycker verkligen om dem, sock saknar jag lite “on-off” som finns i Blade’s. Man skulle nästan kunna säga att Blades kombinerar Simmer CO gällande bottendrag och Simmer Icon gällande “on-off” och kontroll. Blade’s är också verkligen gediget byggda men exklusiva material rakt igenom.

Mellan 2007 och 2008 är det primärt materialvalen som ändrats ngt (t ex full x-ply på ´08) samt att de små seglen (4.7 och neråt) har fått dacron luff vilket gör de lite mjukare. För 2009 har samtliga storlekar fått dacron luff. Tror att det är mkt små skillnader i känsla mellan årgångarna, dock ska 2008 ha ngt mer bottentryck men jag tror för de flesta märker man knappt ngn skillnad.

• superkassen

Medlem
    14 februari, 2009 vid 07:07

OK, tack för eran feedback.

Ska fixa lite beg. 2007/2008 segel, och är sedan redo för denna säsongen och en comeback..

• goose

Medlem
    15 februari, 2009 vid 11:44

@surfmeister 530262 wrote:

Har seglat en del med Blade ´08 och gillar dem skarpt. Hade jag råd skulle lätt köpa en linje Blade’s då de kombinerar mjukhet och on/off egenskaper som man oftast finner i mer “down-the-line” segel med ett super najs botten tryck och kontroll. Tyvärr är de hysteriskt dyra………..Seglar idag själv med Simmer CO och tycker verkligen om dem, sock saknar jag lite “on-off” som finns i Blade’s. Man skulle nästan kunna säga att Blades kombinerar Simmer CO gällande bottendrag och Simmer Icon gällande “on-off” och kontroll. Blade’s är också verkligen gediget byggda men exklusiva material rakt igenom.

Mellan 2007 och 2008 är det primärt materialvalen som ändrats ngt (t ex full x-ply på ´08) samt att de små seglen (4.7 och neråt) har fått dacron luff vilket gör de lite mjukare. För 2009 har samtliga storlekar fått dacron luff. Tror att det är mkt små skillnader i känsla mellan årgångarna, dock ska 2008 ha ngt mer bottentryck men jag tror för de flesta märker man knappt ngn skillnad.

För din del är det väl inte frågan om att ha råd…utan vilja 😉

• surfmanj

Medlem
    23 februari, 2009 vid 14:52

ingen större skillnad mellan 07 & 08 lite färg sömmar och förstärkning lagd på andra ställe, kunde i alla fall inte känna någon större skillnad på mina. skall bli intressant att få prova 09 när isen försvinner!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Severne Blade 2007 vs. 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.