getwet;574026 wrote:
Hörru vännen, du ska åka runt på en SP128 istället.:wink: Lättåkt som få, kolla in här:
http://www.windsurfing-test.de/index.php?loc=details&bid=284
Häng med till Haga och testa Robbans 128 på nästa progg istället, släpa med dig Mackan osså, han behöver fler timmar på vattnet i år och slippa studion en stund.
Nja, SP128 är storlekmässigt väldigt lik min Falcon 131. Jag är ute efter en mindere bräda. Synd att Naish inte har en 120L model i SP utbudet.
Att åka ner till Haga gör men alltid mer än gärna, det är bara vänta på nästa prog….
Fick dock lit mer uppgifter om RRD’s modeller från en kille på WS.nl;
Om du går till år 13 och 14 ser på webbplatsen är tyg och vikten för ett 120 liters excemplaar omedelbart. Jag undrar om 2009 års version är nu billigare än försäljningspriset för förra året
Om du tittar noga ser man att utanför de stora foten kuddar är att knyta position möjligt. Jag tror de har gjort den här versionen mer freeride eftersom enligt ett uttalande att lansera nya gratis racing bror 2010 (Fire ride) som i sin tur mellan x-brand och X-ride kommer.
Xride (2009):
konstruktion: Teknik: EPS / HD Glas / Trä smörgås hud på toppen och botten med ett laminerat glas fibrer korsades enda skott molding process.
Vikt: 8 kg
zride (2008):
konstruktion: specialanpassade full smörgås biaxiell glas / trä
Vikt: 7 kg
Alltid roligt med översättningar från nätet…..