Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › SharkAttack!!
-
Spot on! Funkar säkert alldeles utmärkt om du bottnar och hajen inte väger mer än 5-10 kilo, annars, morsning och goodbye.
s
-
Alla djur i detta OS land är livsfarliga tackar vet jag Svedala.
-
så va det ja…
oj, jag va i geraldton jan 98,seglade mycket i coronation, visste inget om nåra hajar då…. så ett tips är att inte lyssna på nåra nyheter, då behöver man inte oroa sej =)
Uppe i gnaraloo däremot så sa dom som va där att det hade simmat omkring en tre-meters bara nån dag innan jag kom dit, fast där är det tydligen ingen fara för där finns så mycket fisk att dom är mätta hela tiden. -
precis, för er som åker dit, det är mycket farligare att va på land, för ALLT är giftigt! akta er för tusenfotingarna.
-
Det var en artikel i Göteborgsposten härom dagen om hajar som ätit och attackerat människor. Västra Australien låg bra till, dvs få uppätna.
Jag skall leta upp artikeln. Men jag tror att det var 40 attacker på 200år på västsidan.
Med tanke på hur många vågsurfare det är ute på Australiensiska västkusten så är risken försvinnande liten att en vindsurfare från Sverige skall bli uppäten.
Jag tror att risken är många tusen gånger större att sätta sig på planet till Australien och framför allt miljoner gånger större risk att ta sig från Perth till Geralton i en sunkig bil!Men man vet ju aldrig.
Och hajnojja kan man ju få ändå trots att man egentligen vet att risken är försvinnande liten. Förnuftet har så liten inverkan på det psykiska välmåendet när man ligger och plaskar med en bruten mast. Eller hur?!S..
-
Jag tycker det verkar som alla vill intala sig att “det händer inte mig i allafall” Chansen kanske inte är stor men i år verkar det verkligen som om hajarna är på hugget! Själv är jag livrädd varje gång jag ligger o plaskar med benen i vattnet här i Kattegatt.Alla hav hänger ju som bekant ihop o vithajar gillar ju lite kallare vatten så man vet aldrig!!! Lycka till o håll benen stilla!!!!!
-
Man kan ju lagga till att det ar mycket mindre vagsurfare i WA an pa ostsidan. Det siktades haj flera ganger i Geraldton forra sesongen nar jag var dar. Sen sager folka att det ar storre risk att traffas av blixten. Det ar sant men det ar betydligt fler som utsatter sig for blixtar genom att visstas utomhus an dom som sitter pa lineup. Allt handlar om att det ar vart att ta den lilla risken som finns att bli mat.
-
jag hört talas om folk som simmat med hajar och har hajarna blivit för närgånga slagig hajen, punchat hajen rakt på nosen…detta ska tydligen vara riktigt bra…så peta i hajensögon och slå den på käften!
-
Et lite innlegg fra Norge også.
Var i Geraldton i 3 mnd. i ’98. Så ikke en hai. Seilte da mest på Coronation. Tror haien blir redd, da det er minst 50 windsurfere på vannet samtidig. Klart det er hai i området, men om man ikke reiser for langt offshore, så er det ant. liten mulighet for å bli tatt. 100% sikker er man vel ikke, men jo mere folk jo mindre mulighet. Surfet alene på sunset og point moore noen ganger. Følte meg ikke helt sikker da. Skal til Geraldton i 3 mnd’er til vinteren også. Skal prøve å ikke falle i jibben på det ytre revet på Coronation da. Får heller trene tricks på det 2’e revet.
Som dere svensker sier: Lungt. -
Snart emigrerar jag, precis som det inte skulle räcka med max 110 km/tim nu fegar landets surfare ur för typ några fjolliga fiskar också, vojne vilka män.
1) Skaffa en kraftig welcro rem.
2) Skaffa den helt ultimata fiskfimparprylen nya Gepard med 9*30 Grom. Kanon.
3) Häng på dig prylarna.
Och nu kan du surfa precis där du har lust hur mycket som helst och inte en enda nördig fisk kommer att störa dig någonsin mer. Jag lovar och den som gör det Kapuuuuuthh.Den går att få med schysst ljuddämpare också så du slipper störa strandlivet allt för mycket om du är av den mer miljövänliga typen.
Geparden funkar utmärkt som enhandsvapen också vilket innebär att du aldrig behöver släppa bommen helt mao dom måste helt klart ha inriktat sig på surfare. Vågen Rex, vågen. -
nä självklart inte. Jag bara skojade. Låt fiskarna leva och ….
-
shit va grymt…du lär ju typ va min idol…alla här inne som inte håller med lär ju vara människor av typen REGELPELLEJÖNSAR och av liknande slag och livsstilar…döda eller bli dödad gäller ju här fattar ni inte det??? eller är ni veganer som gärna blir uppätna av hajen så länge hajen känner sig mätt och belåten….JAAAAA!!!!! en haj nu hoppar vi i vattnet så han kan få sig en festmåltid…
-
Cool blir vi nåra till kan vi logga inpå Letsbuyit fast Sportfiskeförbundet suger fett.
-
Logga in för att svara.