Senaste nytt Forums Vågsurfing Shop på Bali?

• Shop på Bali?

Publicerad av thermosen på 17 december, 2008 vid 21:19

Haj.
    Jag ska åka till Bali några (6,5) veckor i feb-mars. Kan någon tipsa om en bra och hederlig surfbrädeshandlare?
    Jag har hört att Baliinfödingarna försöker sälja vad som helst till vem som helst.
    Brukar Balagnan- Dreamland vara bra den tiden? Jag vill ha lagom stora vågor!

thermosen svarade 15 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • yann

Medlem
    19 december, 2008 vid 10:42

Alla affärer som inte ser ut som garage är hederliga men de säljer också bara nya prylar. Ska du köpa nytt kan du lika gärna custombeställa från Australien för det blir ungefär samma pris. Om du är intresserad av det så har jag bra erfarenheter av det med http://www.diversesurf.com.au/ Annars finns det ju hur mycket som helst att välja på där, både begagnat och nytt. Var på din vakt bara på begagnade prylar för de är sjukt duktiga på att laga en knäckt bräda.

• klas-tss

Medlem
    20 december, 2008 vid 09:03

Avundsjuk som faa…

Testa “Nusa Dua” på södraste udden, området med alla lyxhotell. Betydligt renare vatten där. Finns ett litet reafbreak precis väster om den stora klippan som går ut i havet där vi var ensamma mesta tiden. Det “äkta” Nusa Dua breaket ligger längre västerut och har ganska mycket folk vid bra surf. Man tar en båt ut så slipper man paddla. Kan bli riktigt feta vågor ibland. Finns också restaurang där man kan sitta och kolla på alla som surfar, skön paus…
    Om det har regnat ska du hålla dig ifrån Kuta beach området i någon dag, blir väldigt äckligt i vattnet med skräp och påsar som flyter omkring, lätt att få problem i öronen..

För att skaffa bräda är det bara att välja och vraka, hur många butiker som helst. Allt från Quicksilver egna till lokala shapern i hörnet.. spendera en dag på att gå runt till alla och prata med dem.

Och du, undvik tjejerna i baren….

//Klas

• thermosen

Medlem
    20 december, 2008 vid 17:52

Låter bra!
    Varför ska jag akta mig för tjejerna i baren? Alla tjejer i alla barer!? Det låter lite tråkigt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Shop på Bali?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.