Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing shopping in Deutchland…

  • shopping in Deutchland…

    Publicerad av anonym-anvandare på 12 augusti, 2005 vid 18:33

    Någon som handlat i tyskland som vet något säkert/bra/billigt ställe. Frakt, hur mycket för segel + boom? Funderar på ett Northsails Natural.6.2.+ boom.

    surfen svarade 19 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • mrfreeride

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 18:47

    Vi beställde 3 segel, 2 master, en bom o lite småprylar från Gun och det funkade utmärkt. Fraktkostnaden landade på 35 euro. Ett par prylar var restade men de skickade han gratis efter ett par veckor. Ett tips: Kolla när du beställer så inget är restat, vilket vi inte fick reda på förrän vi fick första leveransen.
    Länk:
    http://www.gunsails.de/

  • mrfreeride

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 18:50

    Hmm…ja just du var ju intresserad av North…sorry

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 19:08

    Nej men det är lungt är inte så knusslig med att det måste vara north… Är Gunsails ok eller?

  • lundvall

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 19:11

    Svar till:


    Vi beställde 3 segel, 2 master, en bom o lite småprylar från Gun och det funkade utmärkt. Fraktkostnaden landade på 35 euro. Ett par prylar var restade men de skickade han gratis efter ett par veckor. Ett tips: Kolla när du beställer så inget är restat, vilket vi inte fick reda på förrän vi fick första leveransen.
    Länk:
    http://www.gunsails.de/

    [/ QUOTE ]

    Min ena bom från GunSails.de knäcktes nu i veckan, strax efter att garantin hade gått ut… Det var iaf sissta gången jag köpte bommar därifrån… mad.gif

    Men förövrigt så har masterna hållit! Det är bra leveranstid, men bommarna litar jag dock inte längre på…

  • jakob_s

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 19:29

    Gun prylar är helt ok !
    Seglingsmässigt är Gunsails helt i paritet med de andra tillverkarna !
    skildnaden är att dom kostar hälften så mycket..

  • jakob_s

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 19:31

    Trist när prylar havererar..
    Hur knäckte du den ?
    Kol eller alu ?

  • surfen

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 19:37

    Beställde ett North Natural 7,0m² idag av http://www.looping.de/index_01.htm för 308€. Det är första gången från det stället, annars brukar jag beställa från http://www.surfshop-keppler.de/ har aldrig varit några problem…
    Man får ju inte klämma på prylarna innan det är väl den största nackdelen, men det kan jag leva med.

  • lundvall

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 20:01

    Det sa liksom knak, 2 sekunder senare låg jag i vattnet… En alu bom, den Freeride 170-220… Gul och grå, den gick rakt av innan bultarna längst fram på bommen…

    Fast nu äger jag en Gaastra Slalom 160-220 smile.gif Mycket fin!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 20:01

    Ahhaa…blir nog samma ställe för mig då. 288EUR för Natural 6.2:an funkar ju med min 460mast. Helt överkommligt. Vad är det för skillnad på NORTH ProGression och NORTH ProGression Comp bommarna egentligen. Någon som har sådan bom kanske som vet om de är ok?

  • andreas-t

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 20:04

    Jag har köpt North Natural + mast från Surfstadl Ammersee. De är stora på North och är bra att ha att göra med. Bom har jag handlat från Surf- und Sportshop Schumacher. Inga problem där heller. Förskottsbetalning och en hundring eller två i fraktkostnad, så kommer grejorna med UPS några dagar senare. Smidigt!

    /Andreas

  • andreas-t

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 20:07

    Progression-bommen går att plocka isär, medan Progression Comp-bommen är skruvad, vilket gör den lite styvare, annars är det samma bom. Jag har en Progression Comp, som jag är nöjd med.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 20:08

    ahh! det är ju du surfen… träffade dig i Öregrund för några veckor sedan. Du gav lite tips på segelstrlkar. Jag som bara har ett Naish Sprint 7.3 segel och E-rayen.
    Får se om man träffar dig något mer i ekoln då framöver.
    Har varit ledig i veckan och det har blåst som fanken i Öregrund så det blev mycket surf. Dock fick man avbryta ibland för man hade för stora grejor så nu blir det en 6.2:a till att börja med. Tack för tipset!

  • surfen

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 20:25

    Svar till:


    Det sa liksom knak, 2 sekunder senare låg jag i vattnet… En alu bom, den Freeride 170-220… Gul och grå, den gick rakt av innan bultarna längst fram på bommen…

    [/ QUOTE ]
    Det gjorde det för mig också i Onsdags, men inne i frontbeslaget. Men det var en North Progression Comp B+ 185-235cm precis lite över ett år!?!?!
    Har haft lite strul med dom senare North bomarna så nu har jag bytt märke till NP och Windsurfing Hawaii, Np har jag använt från 2001 och ingen bom har pajat än.

  • surfen

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 20:28

    Har ett North Volcano från 01 5,8 eller 5,9m² som jag tänker sälja, det kanske kan vara något för dig? Ett bra segel från North med bra drag i fast det är ett freestyle segel.

  • surfen

    Medlem
    12 augusti, 2005 vid 20:33

    Har själv ett Natural 6,2m², ja föresten det seglet använda jag när jag träffade dig i Öregrund och den dagen kunde man inte klaga på att det var dåligt med vind. I dom seglen är det ett riktigt bra bottendrag och fart. Mina segel är från 04 och dom har lite längre bom mått än dom från 05, men det gillar jag så man känner av skoten.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing shopping in Deutchland…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.