Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Shoppingfråga AHD
-
Shoppingfråga AHD
Publicerad av bantu på 23 september, 2008 vid 07:19Jag har fått erbjudande om att köpa en AHD Free Diamond 70 i fint skick. Har någon här koll på vad ett rimligt pris skulle kunna vara?
/Anders
bantu svarade 16 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
jag köpte min diamond 77 2001:a för 3200 med boardbag. hade 1 liten ding.
vilket år är det på den? -
Jag tror den är från 2000. Lite halvtaskiga stroppar och jag tror att jag behöver byta ut fenan också, men för övrigt är den i fint skick.
-
Det var en superskön bräda tyckte jag när jag hade en för 4-5 år sen. Hade 65:an som är något mindre, den gillade jag skarpt. Tror jag sålde min för ca 3500 i fint skick¨med fena och stroppar.
-
Över 3000 kr för en bräda från 2000 idag låter lite mycket idag. Åtminstånde hälften tycker jag verkar rimligt.
-
Knatte
Gäst24 september, 2008 vid 16:16Tror också värdet ligger runt 1500 kr ± några hundralappar beroende på skick mm. Om fenan och stropparna inte är bra, så har du minst 500-1000 kr i utgift om du skall ha nya:blush:
-
Jag skulle köpa den direkt för 2200 :), tycker även närmare 3000 är rimligt för modellen om skicket är bra.
Om du inte skall ha den så tipsa om mig …..Tycker AHD låg klart före sin tid. AHD 2001:orna var minst lika bra i prestanda som flera år nyare brädor från andra tillverkare.
Bicless
-
Kanon, tack för alla goda råd. Slår nog till. Återkommer med besked om vad jag fick projsa.
/A
Logga in för att svara.