Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Shorts över våtdräkten?
-
Shorts över våtdräkten?
Publicerad av anonym-anvandare på 21 augusti, 2003 vid 05:57Blev lite konfunderad igår när jag såg en kille som hade shorts över våtdräkten? Verkar lite överdrivet, jag tycker faktiskt att man ser tillräckligt löjlig ut i bara våtdräkten.(synd att det inte var en tjej för kjol hade nog varit snyggare)
Hälsningar Johannordgren svarade 21 år, 3 månader sedan 17 Medlemmar · 25 Svar -
25 Svar
-
Är det inte bara kiteare som kör med shorts och byxor utan på våtdräkten?
-
Har också sett samma sak på omslaget på tyska Surf, min reaktion med board-shorts på våtdräkt:
+ för att det var omslagsbild på en surf-tidning
– för att det var en tysk tidning -
TYskar är rätt speciella när det gäller mode, de har förövrigt inte slutat att använda starka neonfärger som var poppis på 80 talet. Om de uthärdar dessa färger ett par år till så är de nog jävligt inne igen.
-
Det har man nog av samma anledning som man låter ett par pösiga brallor hasa ner en bra bit så att halva sketböjen blottas.
-
kanske kan vara bra med ett extra skydd för våtdräkten om man har nå vassa spännen till hängselen?? jag tror jag ska börja använda shorts och en läcker t-shirt över dräkten…
-
Det var mig du såg.
Våtdräkt är ju ett av de skönaste plagg som finns. Vissa smärre sidoeffekter som småunken doft, gummigubbeframtoning och dålig luftgenomströmning tar jag med ett leende.
För att alltid befinna sig i startgroparna har jag insett det svåraste momentet i vår sport är att få på sig våtdräkten. Och våtskorna. Å när man väl har seglat en trettitre minuter sådär så är de tangenbordsplippande musklerna så utmattade att bara tanken på att kränga av sig stryplatexkostymen (aka våtdräkten) får den mest rutinerade vindsurfteoretiker att storkna. Så jag tog inte av den.
Här på jobbet har jag nu börjat få komplimanger för min snygga hållning och “den där läckra tajta tröjan” som jag har under kostymen. En våtis med rätt passform, krympslang är lämplig förebild, håller ju till å med ihop min skranliga kropp till stilfullt upprätt läge. Quinnorna i kontorslandskapet tittar med spänning efter mig då jag sveper förbi med en aura av latex och spänstighet lämnad efter mig i korridorerna.
Stoppad i trafiken kliver jag naturligtvis ur i full gummimundering. Häpna konstaplar släpper mig direkt när jag påpekar att “den där druknande tre-åringen vid Fågelöudde väntar på min specialinsats, klart jag kör fort!!” Bara å köra vidare.
Väl framme vid surfspoten är jag numera heltidshjälte. Tiden från insladd med grekmacka på grusparkeringen till riggad å klar full speta på vattnet är såpass kort att surfpolarna, och vetenskapsmännen, undrar om jag har grejorna riggade i handsfacket. Briljant, om jag får säga det själv.
Frun däremot är inte lika glad. På middag hos goda vänner är jag den enda som inte tar av kavajen. “Hmm, tycker ni oxå att det luktar gammal gummicentral här inne?” brukar värdinnan undslippa sig redan vid förrätten.
Sist sade frugan att “du kan väl ha shorts ändå!”. Sagt och gjort, på med shortsen. Att våtdräkten satt kvar under vad väl inte riktigt vad hon tänkt sig… Men surfkidsen tyckte jag var kungligare än någonsin, häpp!
Om jag behåller våtdräkten på tillräckligt länge räknar jag med att neoprenet snart muterar med min hud. Då kommer det här att vara löst för all framtid.
Surfa På!
(asch, jag befinner mig på en såpass avlägsen modeplanet att shorts över våtdräkten för mig mest framstår som att käka en sandwich från Pressbyrån med gladpacken kvar. Obegripligt… 🙂
-
Haha världens längsta inlägg!
Jag håller med dig hursomhelst det låter som en schysst polecy! -
om du tyckte det där var långt skall du se nåra av mina tidigare, alldeles för långa… 🙂
Surfa På!
-
Second skin heter det inte så!
Förövrigt måste ju risken att få någon könssjukdom vara minimal.Roligt inlägg. Personligen tycker jag det ser fånigt ut med shorts på dräkten, särskilt om det inte finns någon praktisk betydelse. Man kanske slipper pungplask nar man kraschar.
-
Det går väldigt bra att använda shortsen utan dräkt också.
-
Hej. Kan varit mig du såg. Har en fråga bara. Varför är det ALLTID anonyma som skriver sånna här idiotiskt onödiga inlägg? om du har en åsikt tycker ja du ska stå för den iaf. Jag hade shorts över dräckten ett par ggr i sommras för att ((((( JAG ))))) tycker de e snyggare än att bara ha våtdräckt. Ja borde väll få ha på mig va ja vill utan att bli trakasserad, eller? kanske reagerar lite väl hårt men ja e bara så j-vla trött på alla dessa anonyma som inte vågar stå för sina åsikter, och detta för att tillåme dom själva fattar hur dummt de e. att över huvud taget tracka folk över internet tycker ja e fegt. om de nu var mej du såg, varför sa du inte bara då direkt att du tyckte min surfutstyrsell va ful, töntig, tysk eller va de nu e ni har för åsikter. så att vi surfintresserade slipper dessa onödiga inlägg.
Ses på vattnet me surfshortsen på.
-
Haha masse , fantastiskt kul inlägg!
Personligen drar jag mig mycket för att utsmycka latexkostymen med surfsjorres just bara för att det verkar vara den hetaste modeflugan inom kiteboarding i år. Ca 60-70% av alla kitare jag sett live och i tidningar har vart shortsbeklädda utanpå dräkten och som vindsurfare vill jag inte bli betraktad som en trendkitare även fast jag tycker det kan se lite fränt ut Jajja, det är min uppfattning om det hela och är absolut inget kitenervärderande eller en pik mot kitare med shorts men det känns som att det är deras grej helt enkelt.
Logga in för att svara.