Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › shorts utanpå dräkten??!!
-
För att det blir knöligt och oskönt att ha dom innanför, dessutom fyller dom ingen funktion under våtdräkten.
Prova vet jag! du kommer säkert på fler anledningar. -
Andledningen är ju helt klart ett försök att ignorera våtdräktens onda krafter som tynger ner din förmåga när det gäller kitesurfing. Drkten gör dig helt enkelt parralyserad och för att motverka detta tar man självklart på sig sina hel-macho shorts för att inte låtsas om våtdräkten utan bara rippa järnet som alla egentligen vill, UTAN VÅTDRÄKT.
-
Jag tycker personligen det ser ganska fult ut med både shorts & kitepants utanpå, dessutom blir man inte lika smidig, MEN utan håller bakpartiet på dräkten inte särskilt länge.. Kitepants värmer en del oxå. combon shorty & shorts är däremot snyggt..
-
fan det e ju skitfett.. dessutom så bor jag i vellinge kommun o borde nästan räknas ner till nl fast mer vl och då tycer jag att jag borde ha dispens för att ha det.. (men det skyddar dräkten ganska bra också tycker jag)
-
skydda dräkten? dom där supermode shortsen kostar ju lika mkt som en dräkt.
fast de klart, för er stackare som skäms för de lilla ni har mellan benen kan jag förstå det.
fast jag förstår inte varför ni inte har en rullad handduk innanför dräkten som jag har istället.. -
mmm jag har ett hel badlakan innanför fast jag ahr shorts det syns väl.. men men aja shortsen behöver ju itne va så dyra beror ju på okm man e brat eller inte.. och elelr mm ja shortsen hålelr ju ganska mycket bättre än dräkten faktiskt fråga sören..=).. lättare att laga också
-
har testat shorts på dräkten nån gång sådär. upplever faktiskt känslan skönare än med våtdräkt, det är väl inte så konstigt egentligen? Eftersom att när man åkt snowboard, skateboard och allt sånt har man alltid haft feeetbrallor, till vardags oftast också, jag tror det har med det att göra. Testa skata med cykelbyxor eller åk snowbaord med fallskärmsdräkt så får man väl egetnligen samma effekt som när man surfar med våtdräkt. Fast det är klart man vänjer sig, kör nästan aldrig med shorts på våtdräkten, eftersom att jag är rädd om mina shorts spar dom till utomlands eller högsommarn! Men jag håller med, tror att det för vissa också kan vara en modegrej.
Alla trick blir ju grymt mkt snyggare om man har shorts, utanpå dräkt elller ej spelar ingen roll. Tänk dig själv en fet tweekad grab, först med spindelben, sen med shorts. Vad kommer du fram till?
-
menar du att de inte e snyggt med fartdräkt när man kör snowboard alltså??
-
haha nä verkligen inte, men det var egetnligen inte riktigt “snyggheten” som jag syftade på, det var känslan…
-
Har hört att det hetaste senaste är att köra med röda stringisar utan på, men då måste man va jätte het….
Är man inte det utan bara lite het får man nöja sig med sebra färgade boxershorts……Har man ingenting utanpå är det kiteförbud som gäller…..
Bryter man mot detta är man illa ute…..
Så det är bara att välja se ut som en fjolla å kita eller vara utan………………………………. -
Svar till:
Har hört att det hetaste senaste är att köra med röda stringisar utan på, men då måste man va jätte het….
Är man inte det utan bara lite het får man nöja sig med sebra färgade boxershorts……Har man ingenting utanpå är det kiteförbud som gäller…..
Bryter man mot detta är man illa ute…..
Så det är bara att välja se ut som en fjolla å kita eller vara utan……………………………….[/ QUOTE ]
ha…?..ha ha.. ….ha ?
-
Svar till:
Är man inte det utan bara lite het får man nöja sig med sebra färgade boxershorts……
[/ QUOTE ]
Det är ju en gammal wake trend! Har en kompis som körde på den i somras…
-
Jag har shortsen utanpå bara før att jag vill slippa visa min feta røv…I australien kør ingen med shortsen utanpå, iallafall inte i Perth
-
Svar till:
har testat shorts på dräkten nån gång sådär. upplever faktiskt känslan skönare än med våtdräkt, det är väl inte så konstigt egentligen? Eftersom att när man åkt snowboard, skateboard och allt sånt har man alltid haft feeetbrallor, till vardags oftast också, jag tror det har med det att göra. Testa skata med cykelbyxor eller åk snowbaord med fallskärmsdräkt så får man väl egetnligen samma effekt som när man surfar med våtdräkt. Fast det är klart man vänjer sig, kör nästan aldrig med shorts på våtdräkten, eftersom att jag är rädd om mina shorts spar dom till utomlands eller högsommarn! Men jag håller med, tror att det för vissa också kan vara en modegrej.
Alla trick blir ju grymt mkt snyggare om man har shorts, utanpå dräkt elller ej spelar ingen roll. Tänk dig själv en fet tweekad grab, först med spindelben, sen med shorts. Vad kommer du fram till?
[/ QUOTE ]
Fan Henning, kunde inte sagt det bättre själv! Herr H nås his shajt!
Logga in för att svara.