Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing shorts utanpå dräkten??!!

• zoolander

Medlem
    11 september, 2004 vid 11:30

jag gillar string utanpa!

• oscar

Medlem
    4 mars, 2008 vid 12:13

3.5 år har gått och modet har inte försvunnit….men å andra sidan var det visst vita jeans rosa bälte och ljusblå skjorta som gäller i vår…..ska bara leta fram mina gyllene skor….sér lika fljolligt ut som shorts utanpå dräkten.

• tom-tom

Medlem
    4 mars, 2008 vid 12:21

Finn felet:

Oscar – en riktig man, från Linköping.

• hengo

Medlem
    4 mars, 2008 vid 12:50

Jo för du vet att förr i världn, då va ju kitesurfarn dum u huvve. Å gå du längre söderut – i Skåne, där satt dem ju shortsen utanpå dräkten å int innanför. He vart ju som nå mode å resulterade tillslut i att hela Skåne börj klä sig i shorts och låg å åma sig i sundet i Februari månad istället för å försvara sig, huxxfluxx, alla frös ihjäl å dansken kund sko sig… men västerbotten, he va sveriges motsats

/Job

• svenne

Medlem
    4 mars, 2008 vid 12:58
    hengo;449272 wrote:
    Jo för du vet att förr i världn, då va ju kitesurfarn dum u huvve. Å gå du längre söderut – i Skåne, där satt dem ju shortsen utanpå dräkten å int innanför. He vart ju som nå mode å resulterade tillslut i att hela Skåne börj klä sig i shorts och låg å åma sig i sundet i Februari månad istället för å försvara sig, huxxfluxx, alla frös ihjäl å dansken kund sko sig… men västerbotten, he va sveriges motsats

/Job

Du måste vara den bästa kajtaren i Sverige!

• sourra

Medlem
    4 mars, 2008 vid 13:55

Hahaha, sjukt bra!

• blackadder

Medlem
    4 mars, 2008 vid 14:27

För att bättra på värmen i dräkten har jag klippt till ett par neoprenshorts som jag har utanpå våtdräkten. Tror jag är tämligen ensam om det i Sverige. Kanske till och med i världen.

• tom-tom

Medlem
    4 mars, 2008 vid 14:38
    Oscar;449268 wrote:
    3.5 år har gått och modet har inte försvunnit….men å andra sidan var det visst vita jeans rosa bälte och ljusblå skjorta som gäller i vår…..ska bara leta fram mina gyllene skor….sér lika fljolligt ut som shorts utanpå dräkten.

Se här och finn felet.

Oscar. En riktig Man. Från Linköping.

• simoneburgess

Medlem
    4 mars, 2008 vid 15:24

@pjoter 173323 wrote:

skydda dräkten? dom där supermode shortsen kostar ju lika mkt som en dräkt.

fast de klart, för er stackare som skäms för de lilla ni har mellan benen kan jag förstå det. tongue.gif
    fast jag förstår inte varför ni inte har en rullad handduk innanför dräkten som jag har istället.. wink.gif

Mja, fast den primära funktionen av shortsen är att dölja den erektion som lätt uppstår vid surfing, också känd som “kiteballe”.

Det är visst inte alla som klarar att hålla sig lungna med en massa surfhunkar i tajt gummi runt omkring sig.

• pjoter

Medlem
    4 mars, 2008 vid 15:44

haha, den här tråden är sjukt gammal.. känns gött att man inte började med shorts utan istället började med surf-blöja som på ett helsexigt sätt framhäver både skinkor och paket.

• brickan

Medlem
    4 mars, 2008 vid 17:25

Vad spelar det för roll om e del har shortsen utanpå? Det är ju helt klart snyggare med shortsen utanpå tycker jag men jag har det oftast inte.

Sen om det är bra eller dåligt spelar väl bara roll för dom som har det.
    Alla andra som bra orkar gnälla och “inte förstår varför” är ju bara gnälliga eller så förstår dom helt enkelt inte så bra! Undra varför det oftast är windsurfare som frågar?

Jag fattar varför en del tycker det är snyggt och en del tycker det är pracktiskt och en del bara för känslan.

• johanw

Medlem
    4 mars, 2008 vid 17:30

inte så snyggt o ha dom innanför precis 😛

• sourra

Medlem
    4 mars, 2008 vid 18:16

Hela poängen som jag ser det är att man slipper få skitan på dräkten uppskuren av vassa skal då man sitter på botten och fipplar med sina hälstroppar medan kiten sakta drar en framåt. För övrigt har Job rätt.

• jonaish

Medlem
    4 mars, 2008 vid 18:44
    Oscar;449268 wrote:

inte bara kajtare som gillar att ha shortsen utanpå!!
    Niklas Stråhlén – S-4444 //windsurfare

http://www.surfzone.se/pp/showphoto.php?photo=719&cat=500&perpage=12&sort=1&ppuser=1700

bara du som är en gammal fjolla…

• wakenils

Medlem
    4 mars, 2008 vid 18:49

har skrivit min åsikt i den här tråden redan: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=51145

man slipper ta pauser om man har godis i shortsen…

det viktigaste är väl iofs att man inte blir misstagen för att vara en windsurfare (edit: jaha nu fanns det tydligen en vilsen sån) o så som sourra sa – slitaget, några hundra spänn för ett par shorts eller en dräkt för några tusen

Sida 3 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing shorts utanpå dräkten??!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.