Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing shorts utanpå dräkten??!!

• kasimir

Medlem
    5 mars, 2008 vid 21:02

Ja för man kan ju inte se på kiten vem det är.

• above_the_law

Medlem
    6 mars, 2008 vid 07:55
    AnnaS;173180 wrote:
    Och för att skydda dräkten. Min går iaf alltid sönder i baken. Fast jag har inte shorts utanpå så ofta 🙂

Det tackar vi för Anna:wink: …

• above_the_law

Medlem
    6 mars, 2008 vid 08:25
    Blackadder;449283 wrote:
    För att bättra på värmen i dräkten har jag klippt till ett par neoprenshorts som jag har utanpå våtdräkten. Tror jag är tämligen ensam om det i Sverige. Kanske till och med i världen.

Nja, inte helt ensam…..

Jag har inte gjort mina själv men köpt dom på Surfers för länge sedan när jag inte hade min OR Rodeo Pro. Jag har dom främst när jag vill vågsurfa och inte orkar ta av mig min torris. Kombinerar alltså torris med 1-2 mm NP neopren titanium (underställ) i form av “brottarbrallor” och väst med huva för att skydda torrisen och motverka bylsigheten och drag i vattnet. Funkar riktigt bra, och värmer ytterligare!

OR har faktiskt tagit fram en liknande variant nu i torris också!

Annars är det väl självklart att man skyddar sin dräkt med shortsen?!
    Händer ju även pro`s att man landar på grunt vatten och hellre rullar ner på höften för att rädda rygg och slippa trilla frammåt……och då slits ju dräkten i baken!

Vem fn köper surfshorts för 2-3000 sek?!!!!
    I Indo kostar dom ca 2-300 för original och köper man dom hemma så passar man ju på när det är rea så klart….Eller köper promo-/demoex av Anna S och Christian;-).

Men jag tror inte jag är ensam om att tycka att det vore synd om, de få vackra damer som kitar/surfar, skulle börja med shorts-skyddet? Låter kanske som gubbsjuka, men jag ser det mer som konst. Ärligt!
    Kolla bara Alex bilder här från Porugal. Obrigada Chica!:

• sourra

Medlem
    6 mars, 2008 vid 09:21

Åhh, de bilderna, de bilderna…

• blackadder

Medlem
    6 mars, 2008 vid 16:32

Ja ett sånt tweak gör sig bäst utan kortisar (jag tänker på bild nr 1).

• oscar

Medlem
    6 mars, 2008 vid 17:40

Tjejer få väl inte ens ha dräkt?

• _sofia_

Medlem
    6 mars, 2008 vid 18:23

då missa ni ngt i viken idag!

• tim-eriksson

Medlem
    6 mars, 2008 vid 18:58
    _Sofia_;449998 wrote:
    då missa ni ngt i viken idag!

… Hur ofta blåser det och hur ofta får du vara ute och leka igentligen, samt vad f*n pluggar du som har så mycket fritid..

Dampar på min 2 veckors långa tenta-p!

• _sofia_

Medlem
    6 mars, 2008 vid 19:03
    Tim.Eriksson;450007 wrote:
    … Hur ofta blåser det och hur ofta får du vara ute och leka igentligen, samt vad f*n pluggar du som har så mycket fritid..

Dampar på min 2 veckors långa tenta-p!

Tänkte att ja passar på idag för prog för en vecka framåt ser int så epic ut.
    Har två tentor i nästa vecka så nu e de bara plugg resten av veckan som gäller,
    men man måste ju ha lit kul för att klara av de!
    Sen efter nästa vecka e jag ledig i två veckor innan plugget drar igång igen i
    Borås så hoppas på att få komma ut en hel del då…:wink:

• hengo

Medlem
    6 mars, 2008 vid 20:01

ah fan blir nog shorts på dräkten denna våren nu när man investerat i en lyxdräkt, alternativt något slimmat rosa i neopren att dra över..

• skotten

Medlem
    6 mars, 2008 vid 20:36

well I eat babies so I get to wear whatever I want.. I actually got chatted up by a surfchick wearing my undies outside my suit once….

but they were xmen…..

and now she has moved to the states….

• edorf

Medlem
    7 mars, 2008 vid 05:39

look good, feel good, kite good därför har man även en t-shirt över dräckten..

• kvabbso

Medlem
    7 mars, 2008 vid 07:01

Jag tänkte börja köta i kavaj och garabadinbyxor, funderar på stormhatt….. fast det är ju redan tagit

• skotten

Medlem
    7 mars, 2008 vid 10:10

we should all get skin coloured wetsuts or maybe ones that get a bit transparent when wet

• callekuling

Medlem
    7 mars, 2008 vid 10:31

Det är mankini som gäller utanpå dräkten i Varberg i vår..Tajjt värre..

Sida 5 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing shorts utanpå dräkten??!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.